Zgodnie z planami miejskimi przebudowy Placu Dworcowego, ma tam stanąć zabytkowa lokomotywa, która od wielu lat cieszyła oczy tuż przy wejściu na opolski Dworzec Główny. W środę 15 marca rozpoczęły się prace mające na celu zabranie zabytkowej lokomotywy do remontu.
Zabytkowa lokomotywa, według planów - zostanie przeniesiona w bardziej eksponowane miejsce w sąsiedztwie Centrum Przesiadkowego. Urząd Miasta Opola poinformował o tym w ubiegłym roku przy okazji decyzji o zwiększeniu puli pieniędzy przeznaczonej na remont placu przed kolejowym dworcem Opole Główne.
Zabytkowa lokomotywa została wyprodukowana na przełomie 1955/56 roku, a przy opolskim dworcu stoi od początku lat 90. Zabytek stanowił spory problem z uwagi na konieczny remont i przekraczające budżet jego koszty.
Parowóz TKt38-127 wyprodukowany został przez FABLOK (Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego) w Chorzowie. Jest to egzemplarz po modernizacji, czyli TKt48/2 (numer fabryczny to 4490). Kocioł został wyprodukowany przez zakład w Sosnowcu w 1955 roku (standardowo dla wszystkich parowozów z tej serii). Lokomotywa ta stacjonowała w różnych lokomotywowniach, m.in.: w Zebrzydowicach (pierwsza lokomotywownia), w Katowicach, Kluczborku, a na końcu w Opolu - od 1993 roku jako kocioł grzewczy, a od 1996 r. jako pomnik techniki.
Zgodnie z projektem przed dworcem powstaną tereny zielone, pojawi się mnóstwo krzewów i bylin. Pojawią się nowe ławeczki, wyznaczone zostaną nowe alejki. Tu nowością będą rowkowane płytki, które ułatwią poruszanie się w tej okolicy osobom niewidomym. Dla dzieci przewidziano plac zabaw, dla rowerzystów ustawione zostaną stojaki, dla turystów przeznaczona będzie wielka tablica informacyjna z zaznaczonymi na niej atrakcjami Opola. Dla wszystkich powstanie nowe atrakcyjne miejsce relaksu w centrum miasta.
Stefan: Napisał postów [27024], status [VIP]
Chorzowie? Czy to jakiś konkurs na totalną nieumiejętność używania Google?