• Autor: Dagmara
    • Wyświetleń: 475
    • Dodano: 2022-07-06 / 09:46
    • Komentarzy: 0
    • Artykuł sponsorowany

    Jak pozyskać klienta przez internet? 5 sposobów

    W ciągu ostatnich lat jesteśmy świadkami tego, jak dużym zmianom ulega rynek sprzedażowy. Nie da się ukryć, że kiedyś sprawdzone metody, dziś mogą nie mieć już zupełnie racji bytu. Szczególnie w dobie ogólnej cyfryzacji i przeniesienia się znacznej ilości przedsiębiorstw do internetu. Tak naprawdę, kto nie istnieje w sieci i nie reklamuje się w niej, nie ma szans na pozyskanie szerokiego grona klientów i zwiększanie zysków. Dlatego podpowiadamy, w jaki sposób można dziś szybko i wygodnie pozyskać klienta, wykorzystując do tego właśnie internet.


    Dobrze przygotowana strona internetowa


    Przede wszystkim musisz zadbać o to, jak wygląda i co komunikuje strona internetowa Twojej firmy. Jeśli zastanawiasz się, czy w dobie social mediów jest sens budowania tradycyjnej strony, zdecydowanie odpowiadamy twierdząco. Strona www jest wizytówką każdego biznesu. Powinna być miejscem, w którym potencjalny klient jest w stanie znaleźć w wygodny sposób wszystkie niezbędne informacje na temat usług, produktów, zespołu, misji czy wizji przedsiębiorstwa. To sposób na bezpłatną reklamę, a także zbudowanie wiarygodności i rozpoznawalności pośród konsumentów. Bardzo ważne jest zadbanie o pozytywne doświadczenie użytkownika i wdrożenie wszystkich zasad UX, które sprawią, że strona będzie jak najbardziej przyjazna w odbiorze. Dodatkowo strona internetowa jest szansą na owocne pozyskiwanie ruchu. Sprawdź dla przykładu pozycjonowanie Opole, gdzie dokładnie są rozpisane kroki, które warto podjąć, chcąc wybić się ze stroną w wyszukiwarce.


    Warto zwrócić uwagę na nasycenie tekstów oraz nagłówków frazami kluczowymi. Zadbaj o to, aby strona Twojej firmy była przejrzysta i intuicyjna - klient powinien z łatwością uzyskać odpowiedzi na nurtujące pytania i dotrzeć do wszystkich informacji, które są dla niego istotne. Ponadto musi być ona responsywna - to prawdziwe must have w dzisiejszych czasach - czyli dopasowana do urządzeń mobilnych. Ważne jest również, aby strona zachęcała do podjęcia konkretnych działań. Pomoże w tym dobrze dopasowane CTA.


    Aktywna sprzedaż poprzez Google Ads i Facebook Ads


    Oprócz działań organicznych w sieci bardzo ważnym aspektem, który pozwala na wypromowanie firmy, jest skorzystanie z szerokiego wachlarza działań płatnych reklamowych. Przede wszystkim warto rozpocząć od Google Ads i Facebook Ads. To dzięki nim możemy zdobywać gotowe leady w postaci klientów, promować markę w sieci i zwiększać zasięg naszych działań. Kierowanie kampanii to spora wygoda, ponieważ możesz ustalić konkretnie, kim mają być odbiorcy, dzięki czemu nie przepalisz budżetu do osób, które nie będą zainteresowane Twoimi usługami. Google Ads i Facebook Ads to natychmiastowy efekt, duża kontrola nad budżetem, spora elastyczność i mnogość form reklamowych - od tekstowych przez graficzne po wideo.


    Zadbanie o content marketing


    Jeśli masz już zbudowaną stronę internetową, bardzo ważnym elementem, który powinien się na niej znaleźć, jest blog firmowy. Content marketing to sposób na to, aby pokazać, że jesteś ekspertem w danej dziedzinie i chcesz dzielić się pozyskaną wiedzą. Jest to skuteczna taktyka na zbudowanie dobrego wizerunku. Warto jednak pamiętać przy tym o regularności, jakości tekstów i ich niepowtarzalności, a także atrakcyjności pod względem graficznym. Treści na blogu muszą przyciągać uwagę i zachęcać do lektury.


    Wychodzenie do klienta poprzez e-mail marketing


    Choć dla niektórych osób e-mail marketing może kojarzyć się wyłącznie z niechcianym spamem, to w rzeczywistości może być to świetny sposób, aby utrzymać uwagę klienta na dłużej. Po prostu jak we wszystkim należy mieć przemyślaną strategię dobraną do grona odbiorców i przede wszystkim zaplanować coś, co będzie rzeczywiście atrakcyjne. Dobrą taktyką jest zaplanowanie e-mail marketingu w spersonalizowanej formie, dzięki czemu klient czuje się wyjątkowo, jak jedyny odbiorca tej wiadomości. Mało krzykliwe i atakujące nagłówki czy grafiki nie kojarzą się z nachalną sprzedażą, a sprawiają wrażenie, jakbyśmy wychodzili naprzeciw oczekiwaniom odbiorcy i mieli do zaoferowania coś, co naprawdę jest dopasowane do jego potrzeb. E-mail marketing pozwala na zareagowanie na ruchy użytkowników na naszej stronie internetowej. Jeśli widzisz, że ktoś podejmuje pewne akcje na niej, ale nie finalizuje ich zakupem, może warto zastosować taką taktykę i zachęcić go do odpowiednim rabatem?


    Obecność w mediach społecznościowych


    Obok odpowiednio zbudowanej i bogatej w atrakcyjne opisy strony internetowej, bardzo ważne jest także, aby każda firma miała swoje miejsce w social mediach. Tutaj nie ma reguły, gdzie powinna mieć konto i w jaki sposób musi być ono prowadzone. Wszystko zależy od specyfiki branży, jednak możemy śmiało wskazać zarówno Facebooka, jak i Instagram, które dziś są doskonałym miejscem do zbudowania wizerunku marki i zdobycia zaufania pośród konsumentów. To miejsca, które wspierają sprzedaż dzięki promowaniu postów, tworzenia katalogów produktów czy ciekawych form prezentacji. Dziś możliwości jest całe mnóstwo, a jedynym ograniczeniem staje się wyłącznie nasza fantazja. Warto testować, jakie formy sprawdzają się w przypadku naszego biznesu. Mogą to być krótkie wideo, infografiki, angażujące grafiki czy podcasty. Do popularnych kanałów należą także YouTube, TikTok, LinkedIn, Twitter, Pinterest. Zastanów się, gdzie warto uruchomić profil dla firmy i poszerzaj grono odbiorców w prosty sposób.

    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".