• Autor: News4media
    • Wyświetleń: 2646
    • Dodano: 2022-06-13 / 07:57
    • Komentarzy: 7

    Gdzie najchętniej robimy zakupy? W dyskontach! Jedna sieć króluje

    (Fot. iStock)

    Popularność dyskontów stale rośnie. Jesteśmy jednak mniej lojalni wobec ulubionych sklepów, bo chętniej podążamy za atrakcyjnymi promocjami niż szyldem.

    Analitycy z firmy Proxy.cloud przyjrzeli się zachowaniu 1,2 mln klientów prawie 6 tys. sklepów. W swoim raporcie porównali 18 pierwszych tygodni tego oraz ubiegłego roku. I wyciągnęli wnioski dotyczące zakupów, które Polacy robią w dyskontach.Gdzie najczęściej po zakupy?Niekwestionowanym liderem tego rankingu, którego najczęściej wybierają konsumenci, jest Biedronka. Przynajmniej jeden raz zakupy zrobiło w niej 91,5 proc. klientów. W ubiegłym roku ten wskaźnik wynosił 88,8 proc.Na drugim miejscu znalazły się sklepy Lidla, w których minimum przynajmniej raz zakupy zrobiło 59,7 proc. Polaków. Jest to wynik nieznacznie wyższy od ubiegłorocznego.

    Wówczas było to 59,1 proc.Trzecie miejsce przypadło pod tym względem sklepom Netto (32 proc. w 2022 roku; 20,5 proc. w 2021 roku).Na czwartej pozycji uplasowały się markety Aldi, w których zakupy robiło przynajmniej raz 16,9 proc. klientów. Rok temu było to 13,5 proc.Jeśli przyjrzeć się wszystkim wizytom w dyskontach w ujęciu ogólnym, Biedronka odpowiadała za 64,2 proc. z nich, Lidl - 21,5 proc., Netto - 10,4 proc. i Aldi - 3,9 proc.

    Zmieniają się preferencje Klienci dyskontów zostali podzieleni na grupy w zależności od częstotliwości odwiedzania tego typu sklepów. Według Mateusza Chołuja, jednego z autorów badania, 28,2 proc. klientów stanowią osoby, które odwiedzają tego typu sklepy minimum raz w tygodniu. Jeszcze przed rokiem było to 20,9 proc., co pokazuje, że dyskonty są doceniane coraz bardziej.

    W drugiej grupie znaleźli się konsumenci, którzy kupują w dyskontach częściej niż raz na miesiąc, ale rzadziej niż raz w tygodniu.- W tym roku było ich 35,3 proc., a rok wcześniej - 36,2 proc. Ponadto w tym samym czasie zmniejszył się udział klientów odwiedzających sklepy średnio raz na miesiąc lub rzadziej. Tegoroczny wynik to 36,4 proc., a w analogicznym okresie ubiegłego roku - 42,8 proc. - wyjaśnił Chołuj.

    Promocje nie idą w parze z lojalnością Autorzy badania sprawdzili również, na ile lojalni są Polacy wobec sklepów tej samej marki. Okazuje się, że częściej kuszą nas promocje niż przywiązanie do sklepu.
    "Indeks lojalności kupujących (wskaźnik Shoppers Loyalty Index) dla Biedronki wyniósł ostatnio 32,4 proc. (w analogicznym okresie ubiegłego roku - 41,8 proc.). Tym samym niemal co trzeci klient tej sieci nie odwiedził w badanym okresie żadnego sklepu. Natomiast tegoroczny wskaźnik dla Lidla to 9 proc. (poprzednio - 15 proc.), Netto - 6,2 proc. (w ub. r. 8,7 proc.), a Aldi - 4,8 proc. (wcześniej było to 8,3 proc.)" - czytamy w raporcie.- Drastyczny spadek lojalności klientów dyskontów, może świadczyć o większej mobilności społeczeństwa, ale prawdopodobnie głównym czynnikiem jest obecna sytuacja makroekonomiczna, która zmusza coraz większą liczbę klientów do poszukiwania okazji. Kupujący idą za promocją bardziej niż za szyldem sklepu - podkreśla Mateusz Chołuj.


    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2022-06-13 08:56:33 [5.184.227.*] id:1641527  
    liberty: Napisał postów [5282], status [Szycha] Reputacja
    Biedronka mając tyle sklepów w Polsce powinna mieć najniższe ceny a tak nie jest...

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [5]
    2022-06-13 09:27:28 [91.212.223.*] id:1641534  
    The Naturator: Napisał postów [2301], status [Szycha] Reputacja
    Żeby jeszcze potrafili zadbać o porządek w koszach z produktami, brak gnijących owoców i warzyw oraz syf na podłodze. Jakoś innym sieciom to się udaje bez problemu.
    2022-06-13 09:46:28 [31.0.47.*] id:1641536  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    To czym oni wygrywają z konkurencją?
    2022-06-13 13:26:19 [46.134.190.*] id:1641562  
    KK 35947: Napisał postów [3377], status [VIP] Reputacja
    I o czyste koszyki...
    2022-06-13 17:05:53 [46.134.90.*] id:1641582  
    liberty: Napisał postów [5282], status [Szycha] Reputacja
    Wojtas nie wiem w czym ale wole kaufland gdzie ceny są niższe i większy wybór towaru pozy tym nie ma takiego burdelu jak w biedronce gdzie nawet nie ma jak przejść tak jest ciasno...
    2022-06-14 10:04:29 [31.0.38.*] id:1641631  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Też nie jestem klientem tej sieci ale jest największa w Polsce. Może już stała się takim naszym narodowym symbolem?
    2022-06-13 13:01:08 [217.173.193.*] id:1641554  
    24mikol: Napisał postów [1348], status [zrobił/a karierę] Reputacja
    Jeśli ukazuje się artykuł "Ostrzeżenia GIS. Uważaj na te produkty. Są szkodliwe" do na pewno są/były one dostępne w Biedronie (do sprawdzenia).Dziwne nie jest. Robią przetarg na produkty a kryterium jest jedno - cena. Już w tym mądrość wielu producentów by skład wyglądał jak należy a jakoś przyoszczędzić w produkcji.

    Nick:
    Treść: