- Autor: kam_ila
- Wyświetleń: 1434
- Dodano: 2022-06-09 / 17:42
- Komentarzy: 1
Od września trudniej będzie "zredukować" punkty karne. Będzie też drożej
Z danych Ministerstwa Infrastruktury wynika, że obecnie do kursu reedukacyjnego z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego przystępuje około 15,5 tys. kierowców.
Nowy taryfikator mandatów obowiązuje od 1 stycznia 2022 roku, z kolei nowy taryfikator punktów karnych będzie obowiązywał dopiero od 17 września tego roku. Dla kierowców oznacza to duże zmiany w dotychczasowych zasadach. Będzie można dostać nie tylko większą liczbę "oczek" za wykroczenia drogowe.
Zobacz także Święto Wojska Polskiego w Opolu. Uroczysty apel i wojskowy piknik
- Bezpieczeństwo ruchu drogowego jest priorytetem obecnego rządu. Budujemy nowe trasy i remontujemy istniejące odcinki dróg, dzięki czemu sukcesywnie poprawia się poziom bezpieczeństwa i komfort podróżowania. Wprowadzamy też zmiany prawne, które mają na celu zwiększenie świadomości uczestników ruchu drogowego - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
- Ministerstwo Infrastruktury przedstawiło projekt rozporządzenia w sprawie kursu reedukacyjnego w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Projekt określa szczegółowy program 28-godzinnego kursu, realizowanego podczas 4 dni w formie wykładów i warsztatów. Kurs przeprowadzany będzie przez wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego i obejmie w szczególności przedstawienie skutków wypadków drogowych, wpływu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu na funkcje percepcyjne kierującego oraz na podejmowane przez niego decyzje w ruchu drogowym oraz psychologiczne aspekty kierowania pojazdem i uczestnictwo w ruchu drogowym. Projekt określa opłatę za kurs w wysokości 500 zł oraz wzór zaświadczenia o jego ukończeniu - pisze portal prawo.pl.
Prawo.pl przytacza również opinię Krajowego Stowarzyszenia Dyrektorów Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego, z której wynika, że proponowana kwota jest za niska, ponieważ ustawa ustanawiająca wysokość opłaty za udział w kursie reedukacyjnym została ogłoszona 11 lat temu. Od tego czasu, tylko przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw wzrosło o 55 proc. (z 4004,35 zł w 2013 r. do 6220,80 zł na koniec ubiegłego roku). Według cytowanego przez Prawo.pl Janusza Stachowicza, dyrektora WORD w Rzeszowie i przewodniczącego Krajowego Stowarzyszenia Dyrektorów Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego, nowa opłata, uwzględniająca proporcjonalny wzrost wynagrodzenia, powinna kształtować się na poziomie 940 zł.
reklama
Forum
reklama
Najczęściej czytane
24 października
Śmiertelny wypadek w Zagwiździu. Nie żyje 17 i 18-latek
7 listopada
W Opolu odbył się wiec poparcia dla prezydenta Karola Nawrockiego
5 listopada
Strzały podczas kontroli drogowej w Wysokiej. Policja szuka kierowcy BMW
22 października
Nocna akcja na Malince w Opolu. Uderzyła w Forda, odjechała z piskiem i porzuciła włączone auto
23 października
Śmiertelny wypadek w Ligocie Dolnej. AKTUALIZACJA FOTO WIDEO
11 listopada
Morsy rozpoczęły sezon! 11 listopada znów weszły do zimnej wody
6 listopada
Pracownice sklepu miały wynosić towar i zabierać utarg. Straty przekroczyły 22 tysiące złotych

W dyskusji: 1