- Autor: kam_ila
- Wyświetleń: 956
- Dodano: 2022-06-03 / 07:28
- Komentarzy: 1
Koniec prac przy remoncie pierwszego odcinka autostrady A4
Przywrócony został ruch na A4 w pobliżu MOP-u Góra św. Anny. Jest to pierwszy z dwóch odcinków jezdni południowej autostrady A4, na których prace ruszyły po zakończeniu przerwy zimowej.
Aktualnie wykonawca prowadzi prace na dwóch odcinkach jezdni południowej (w kierunku Katowic) - na 2,5-kilometrowym odcinku w okolicach Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) Góra św. Anny oraz na 7-kilometrowym odcinku od węzła Kędzierzyn-Koźle do granicy woj. opolskiego i śląskiego wraz z węzłem Strzelce Opolskie.
Prace w okolicach MOP-u Góra św. Anny dobiegają końca i od jutra (31 maja) przywrócony zostanie na tym odcinku ruch na obu jezdniach, wraz z możliwością korzystania z MOP-u Góra św. Anny. Do końca tygodnia będą trwały jeszcze prace związane z usuwaniem barier ochronnych separujących ruch. W tym czasie wystąpią utrudnienia w postaci zwężenia do jednego pasa ruchu - kierowcy będą się poruszali prawym pasem.
Prace prowadzone na 7-kilometrowym odcinku od węzła Kędzierzyn-Koźle do granicy z woj. śląskim (od km 274 do km 282) wraz z wymianą nawierzchni na węźle Strzelce Opolskie wykonawca planuje zakończyć do końca czerwca br.
Na początku lipca zaplanowano remont ostatniego 7-kilometrowego odcinka jezdni północnej (kierunek Wrocław) od węzła Kędzierzyn-Koźle do granicy z woj. śląskim (od km 274 do km 282). W tym czasie dla kierowców jadących w stronę Wrocławia nie będzie możliwy zjazd ani wjazd na węźle Strzelce Opolskie.
Remont na obu jezdniach
Całe zadanie przewiduje remont jezdni południowej (w kierunku do Katowic) na odcinku o długości około 17,5 km oraz jezdni północnej (w kierunku do Wrocławia) na odcinku o długości około 12,1 km. Remont obejmuje także wymianę nawierzchni na dwóch węzłach drogowych: Kędzierzyn-Koźle i Strzelce Opolskie. Ze względu na znaczny zakres robót jest to zadanie realizowane od III kw. 2021 r. do III kw. 2022 r.
Remont autostrady A4 przewiduje wymianę warstwy wiążącej i ścieralnej, a w niektórych miejscach również wymianę podbudowy. Na przejazdach awaryjnych zamontowane zostaną bariery linowe, a na nowej nawierzchni zostanie położone oznakowanie poziome wykonane w technologii grubowarstwowej. Remont obejmuje także wymianę barier betonowych, budowę systemu odwodnienia drogi oraz prace na czternastu obiektach mostowych.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
Jerry: Napisał postów [4704], status [VIP]
I za takie coś gdzie wiecznie są korki pobierają jeszcze opłatę.