• Autor: News4media
    • Wyświetleń: 4280
    • Dodano: 2022-04-22 / 20:17
    • Komentarzy: 5

    Trzy firmy telekomunikacyjne muszą oddać klientom pieniądze. Jak je odzyskać?

    (Fot. iStock)

    Te pieniądze to niesłusznie pobrane opłaty za usługi, których klienci nie zamawiali. To efekt działań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Sprawdź, jak upomnieć się o pieniądze.

    A chodzi o trzy duże firmy działające na polskim rynku:
    Netia,
    Orange,
    P4.

    "Zwrócą oni konsumentom opłaty pobrane za automatyczną aktywację dodatkowo płatnych usług. Dochodziło do tego wraz z zawarciem lub przedłużeniem umowy podczas rozmowy telefonicznej, w salonie lub przez internet. Usługi były włączane automatycznie, bez wyraźnej zgody konsumentów i to na nich ciążył obowiązek ich wyłączenia przed upływem bezpłatnego okresu korzystania z nich. Wiele osób piszących do UOKiK nie było świadomych, że muszą to zrobić" - czytamy w komunikacie. UOKiK zaznacza, że włączenie każdej dodatkowej usługi może się odbyć wyłącznie po udzieleniu przez klienta wyraźnej zgody.

    O jakie usługi chodzi?

    Netia: "Bezpieczny Internet 2", "Bezpieczny Smartfon", "Identyfikacja Numeru", "Pakiet HBO HD", "GigaNagrywarka Standard", "GigaNagrywarka Maxi".

    Orange Polska: "Halo Granie", "Cyber Tarcza", "Nawigacja Orange", "Orange Smart Care", "Gdzie jest Dziecko", "Bezpieczny Internet" oraz "Internet mobilny z zapasowym pakietem danych na konto".

    P4: "Muzyka na czekanie", "Ochrona internetu", "Play NOW usługi dodatkowe TV", "Pakiet 50 min/50 sms/mms do wszystkich", "Bezpieczny internet", "Nielimitowane połączenia na numery stacjonarne", "Nielimitowane sms/mms do wszystkich sieci", "100 minut do innych sieci komórkowych" oraz "200 minut do innych sieci komórkowych".

    Co ważne, o zwrot pieniędzy mogą starać się zarówno obecni, jak i byli kliencie tych firm.

    Jak odzyskać pieniądze?

    W decyzjach prezesa UOKiK jasno zostało to sprecyzowane, że firmy mają pozytywnie rozpatrywać złożone przez konsumentów reklamacje. Także te, które wcześniej były rozpatrzone negatywnie.
    "Spółka poinformuje konsumenta o ponownym rozpatrzeniu reklamacji oraz pełnym uwzględnieniu żądania reklamacji w zakresie zwrotu naliczonych kosztów świadczenia danej usługi dodatkowej (...)" - czytamy w dokumencie dotyczącym Netii.

    Firma ma zastosować upust w kolejnych fakturach wystawianych klientom lub zaliczyć odpowiednią kwotę zwrotu na poczet ewentualnych zaległości. W przypadku, gdy w treści reklamacji konsument zażądał bezpośredniego zwrotu pieniędzy, spółka wezwie taką osobę do wskazania numeru rachunku bankowego, żeby je przelać.

    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2022-04-22 23:49:24 [46.204.8.*] id:1637624  
    Samiec: Napisał postów [245], status [starszy wyjadacz] Reputacja
    Urzędy sprzyjają tym firmom. To firma powinna być zobligowana do kontaktu z każdym klientem o zwrotu środków a nie na odwrót

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [2]
    2022-04-23 07:20:33 [78.9.128.*] id:1637625  
    Ziutek999: Napisała postów [68], status [rozkręcił się] Reputacja
    Prawda w tym jest...
    2022-04-23 16:03:57 [89.67.142.*] id:1637642  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Sama prawda.
    2022-04-22 22:44:53 [89.67.3.*] id:1637623  
    DonPedro69: Napisał postów [11075], status [VIP] Reputacja
    Od początku jestem w jednej sieci, której nie ma na liście. Jak wspomnę początki, to powiem, że dziś mam wszystko za darmo. 5 dych na 2 miesiące to dla mnie za darmo. Kiedyś, a było to b.dawno temu za godzinę zsumowanych połączeń miałem rachunek na ponad 100-150 zł. Myślę, że wystarczająco prosto to opisałem, aby móc sobie o porównać. Za darmo!

    Nick:
    Treść:
    2022-04-22 20:36:22 [83.4.130.*] id:1637617  
    Gaz: Napisał postów [5449], status [VIP] Reputacja
    No to Orange ,bójcie się.Jak nie oddacie kasy to likwidacja firmy.

    Nick:
    Treść: