• Autor: News4media
    • Wyświetleń: 4161
    • Dodano: 2022-04-22 / 20:17
    • Komentarzy: 5

    Trzy firmy telekomunikacyjne muszą oddać klientom pieniądze. Jak je odzyskać?

    (Fot. iStock)

    Te pieniądze to niesłusznie pobrane opłaty za usługi, których klienci nie zamawiali. To efekt działań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Sprawdź, jak upomnieć się o pieniądze.

    A chodzi o trzy duże firmy działające na polskim rynku:
    Netia,
    Orange,
    P4.

    "Zwrócą oni konsumentom opłaty pobrane za automatyczną aktywację dodatkowo płatnych usług. Dochodziło do tego wraz z zawarciem lub przedłużeniem umowy podczas rozmowy telefonicznej, w salonie lub przez internet. Usługi były włączane automatycznie, bez wyraźnej zgody konsumentów i to na nich ciążył obowiązek ich wyłączenia przed upływem bezpłatnego okresu korzystania z nich. Wiele osób piszących do UOKiK nie było świadomych, że muszą to zrobić" - czytamy w komunikacie. UOKiK zaznacza, że włączenie każdej dodatkowej usługi może się odbyć wyłącznie po udzieleniu przez klienta wyraźnej zgody.

    O jakie usługi chodzi?

    Netia: "Bezpieczny Internet 2", "Bezpieczny Smartfon", "Identyfikacja Numeru", "Pakiet HBO HD", "GigaNagrywarka Standard", "GigaNagrywarka Maxi".

    Orange Polska: "Halo Granie", "Cyber Tarcza", "Nawigacja Orange", "Orange Smart Care", "Gdzie jest Dziecko", "Bezpieczny Internet" oraz "Internet mobilny z zapasowym pakietem danych na konto".

    P4: "Muzyka na czekanie", "Ochrona internetu", "Play NOW usługi dodatkowe TV", "Pakiet 50 min/50 sms/mms do wszystkich", "Bezpieczny internet", "Nielimitowane połączenia na numery stacjonarne", "Nielimitowane sms/mms do wszystkich sieci", "100 minut do innych sieci komórkowych" oraz "200 minut do innych sieci komórkowych".

    Co ważne, o zwrot pieniędzy mogą starać się zarówno obecni, jak i byli kliencie tych firm.

    Jak odzyskać pieniądze?

    W decyzjach prezesa UOKiK jasno zostało to sprecyzowane, że firmy mają pozytywnie rozpatrywać złożone przez konsumentów reklamacje. Także te, które wcześniej były rozpatrzone negatywnie.
    "Spółka poinformuje konsumenta o ponownym rozpatrzeniu reklamacji oraz pełnym uwzględnieniu żądania reklamacji w zakresie zwrotu naliczonych kosztów świadczenia danej usługi dodatkowej (...)" - czytamy w dokumencie dotyczącym Netii.

    Firma ma zastosować upust w kolejnych fakturach wystawianych klientom lub zaliczyć odpowiednią kwotę zwrotu na poczet ewentualnych zaległości. W przypadku, gdy w treści reklamacji konsument zażądał bezpośredniego zwrotu pieniędzy, spółka wezwie taką osobę do wskazania numeru rachunku bankowego, żeby je przelać.

    reklama

    Napisz co o tym myślisz!

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2022-04-22 23:49:24 [46.204.8.*] id:1637624  
    Samiec: Napisał postów [136], status [młodszy wyjadacz] Reputacja
    Urzędy sprzyjają tym firmom. To firma powinna być zobligowana do kontaktu z każdym klientem o zwrotu środków a nie na odwrót

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [2]
    2022-04-23 07:20:33 [78.9.128.*] id:1637625  
    Ziutek999: Napisała postów [68], status [rozkręcił się] Reputacja
    Prawda w tym jest...
    2022-04-23 16:03:57 [89.67.142.*] id:1637642  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Sama prawda.
    2022-04-22 22:44:53 [89.67.3.*] id:1637623  
    DonPedro69: Napisał postów [10301], status [VIP] Reputacja
    Od początku jestem w jednej sieci, której nie ma na liście. Jak wspomnę początki, to powiem, że dziś mam wszystko za darmo. 5 dych na 2 miesiące to dla mnie za darmo. Kiedyś, a było to b.dawno temu za godzinę zsumowanych połączeń miałem rachunek na ponad 100-150 zł. Myślę, że wystarczająco prosto to opisałem, aby móc sobie o porównać. Za darmo!

    Nick:
    Treść:
    2022-04-22 20:36:22 [83.4.130.*] id:1637617  
    Gaz: Napisał postów [5061], status [VIP] Reputacja
    No to Orange ,bójcie się.Jak nie oddacie kasy to likwidacja firmy.

    Nick:
    Treść: