• Autor: Aga_Ko
    • Wyświetleń: 1785
    • Dodano: 2022-03-17 / 15:55
    • Komentarzy: 1

    Znana jest przyczyna awarii na kolei. Powoli normalizuje się ruch pociągów

    (Fot. Archiwum)

    Poranna awaria sparaliżowała ruch kolejowy w Polsce. Okazuje się, że nie miał miejsca żaden atak. Znane są przyczyny usterek. Zgodnie z oświadczeniem firmy Alstom - producenta urządzeń - to błąd w działaniu urządzeń


    Służby techniczne i przedstawiciele producenta przywracają do eksploatacji kolejne urządzenia sterowania ruchem w lokalnych centrach sterowania (LCS), co oznacza, że stopniowo normalizacje się sytuacja na sieci kolejowej i przywracana jest rozkładowa organizacja ruchu pociągów.

    Pozostały do wykonania prace, które przywrócą sprawność urządzeń na pięciu LCS - Konin, Słupsk, Miastko, Iława, Grodzisk Mazowiecki. Non stop w koordynacji z Ministerstwem Infrastruktury pracuje sztab z udziałem przedstawicieli PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. oraz przewoźników, który koordynuje działania na sieci kolejowej.

    Znane są przyczyny usterek. Zgodnie z oświadczeniem firmy Alstom - producenta urządzeń - to błąd w działaniu urządzeń. "Alstom jest świadomy błędu w formatowaniu czasu, który ma obecnie wpływ na dostępność sieci kolejowej, a co za tym idzie na transport kolejowy w Polsce. Bezpieczeństwo pasażerów nie jest zagrożone. Wdrożyliśmy plan przywrócenia dostępności urządzeń sterowania ruchem kolejowym, aby zminimalizować zakłócenia spowodowane usterką w systemach sterowania ex-Bombardier".

    Aby minimalizować utrudnienia wprowadzane jest wzajemne honorowanie biletów. W miarę możliwości na bieżąco są podawane informacje dla podróżnych. Dane o kursowaniu pociągów z uwzględnieniem bieżącej sytuacji zamieszczają na swoich stronach przewoźnicy. Zwroty biletów można realizować wg obowiązujących i podanych przez przewoźników zasad.

    Przypomnijmy, że około godziny 4.00 w czwartek 17 marca zmiany z przyczyn technicznych wystąpiły w 19 lokalizacjach na lokalnych centrach sterowania i objęły kilkaset kilometrów linii kolejowych. Priorytetem było zapewnienie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

    Lokalne centrum sterowania (LCS) to miejsce, z którego pracownicy prowadzą ruch pociągów za pomocą systemów komputerowych na stacjach i linii o długości od kilku do kilkudziesięciu kilometrów.

    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2022-03-18 09:10:47 [46.205.208.*] id:1635157  
    neon: Napisał postów [2696], status [Szycha] Reputacja
    Błąd w działaniu urządzeń! Putina przebili w ukrywaniu prawdy.

    Nick:
    Treść: