• Autor: Aga_Ko
    • Wyświetleń: 47921
    • Dodano: 2022-02-01 / 14:59
    • Komentarzy: 7

    Tragiczny wypadek na A4. Nie żyją 3 osoby

    Trzy osoby nie żyją, a jedna została ciężko ranna w zdarzeniu drogowym na autostradzie A4 pomiędzy węzłami Krapkowice i Opole Południe.


    We wtorek 1 lutego przed godziną 13.00 do opolskich służb ratunkowych wpłynęło zgłoszenie o wypadku na odcinku Autostrady A4 pomiędzy węzłami Krapkowice i Opole Południe. Według informacji przekazanych przez służby, bus wypadł z drogi i uderzył w przepust betonowy znajdujący się na pasie zieleni blisko wiaduktu.

    Na miejscu lądował śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Ruch w kierunku Wrocławia odbywa się jednym pasem.

    - Otrzymaliśmy informację o zdarzeniu na 245 km Autostrady A4 w kierunku na Wrocław. Kierujący prawdopodobnie w wyniku zasłabnięcia, zjechał z drogi i uderzył w betonowy przepust. W wyniku tego zdarzenia trzy osoby zginęły na miejscu, a jedna została ciężko ranna - mówi st. asp. Dominik Wilczek, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Krapkowicach.

    Śmigłowiec LPR przetransportował ciężko rannego mężczyznę do szpitala w Opolu. Jak wstępnie ustalono, kierowca tuż przed barierami energochłonnymi zjechał na pas zieleni, później do rowu, gdzie po około 100 metrach uderzył w betonowy przepust. Na drodze nie widać było śladów hamowania.

    Na miejscu zdarzenia pracują strażacy oraz policjanci, którzy pod nadzorem prokuratury ustalają tożsamość denatów oraz będą ustalać przyczyny tego tragicznego zdarzenia.

    Zdjęcie (1/13)

    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2022-02-01 15:17:20 [194.29.182.*] id:1631966  
    KK 35947: Napisał postów [3378], status [VIP] Reputacja
    Nasza inżynieria drogowa błędów nie wybacza jak nie rów na cztery metry to przepust jak bunkier hitlera, jak nie przepust to szatkownica z lin i patyków dla niepoznaki zwana barierą ochronną. Jedno jest pewne ta bariera odgradzająca to miejsce jest zbyt krótka skoro blaszak nie zatrzymał się przed przepustem po zjechaniu do rowu.

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [6]
    2022-02-01 16:04:01 [165.225.73.*] id:1631969  
    dontomasso: Napisał postów [4241], status [VIP] Reputacja
    100% racji
    2022-02-01 17:51:14 [89.64.41.*] id:1631980  
    Peugeot406: Napisał postów [1004], status [stały bywalec] Reputacja
    100% racji.
    2022-02-02 10:27:47 [217.173.195.*] id:1632001  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Na samobója nic nie poradzisz. Brak śladów hamowania, w takim przypadku na całej długości musiały by być bariery energochłonne. Jak sama nazwa wskazuje mają pochłaniać energię a nie być przeszkodą nie do pokonania.
    2022-02-02 10:47:52 [31.0.2.*] id:1632003  
    Polpha: Napisał postów [9427], status [VIP] Reputacja
    Na choroby ukladu krążenia tez. Znaffco
    2022-02-02 18:05:11 [194.29.182.*] id:1632027  
    KK 35947: Napisał postów [3378], status [VIP] Reputacja
    Wojtas problem polega na tym że bariery są zbyt krótkie przed takimi przeszkodami gdyby ten blaszak wylądował na barierach to pozostał by na jezdni a nie przywalił w ten betonowy bunkier i nie byłoby trzech trupów, nawet jakby zamiast bunkra poszedł w skośny nasyp pod wiaduktem to lądowanie mogło być bardziej łagodne. Niestety takich kwiatków jest wiele i było również wiele wypadków zakończonych w podobny sposób na A4 bo takich betonowych wytworów jest sporo poza jezdnią i jak już zwiedzisz z różnych powodów rów to masz szansę na przywalenie w coś twardego zamiast wytracić energią w grząskim gruncie. Podobnie idiotyczne rozwiązanie to kilkunastocentymetrowej wysokości krawężniki przy środkowym pasie zieleni o zgrozo z wykuszami na studnie jak ci ktoś zajedzie jak wyprzedzasz to nie masz gdzie uciekać a jak uciekniesz to latasz bez kół , takie cudo występuje również w Opolu na Niemodlińskiej (środkowa wysepka nad przejściem podziemnym)
    2022-02-03 09:30:26 [217.173.195.*] id:1632062  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Tak jak pisłem, patrząc na gęstość tych przezkód, to barierki musiały by być na całej długości autostrady. Przyjrzę się jak to w innych krajach wygląda, tak z ciekawości :). Co do krawężników na wysepkach, to bezsens, zwłaszcza na drogach poza terenem zabudowanym. Chociaż generalnie nie wiem jaka jest motywacja projektantów planujących tak wysoko wyniesione wysepki.