Jak wskazują zmotoryzowani opolanie - szybko zapomina się o długich utrudnieniach i korkach, w których staliśmy lata temu, kiedy jest do dyspozycji nowa droga. Teraz, jak słyszymy - jedzie się sprawnie, a do wprowadzonych zmian szybko można przywyknąć.
- Na początku bardzo bałam się nowej drogi. Mieszkam w Opolu od dziecka, od kilku lat sama prowadzę samochód, ale zmiany są nie dla mnie. Szczerze bałam się, że wjadę na nową drogę i się zgubię. Nic z tych rzeczy. To świetne rozwiązanie i już dawno zapomniałam, jak codziennie stałam tu w korkach, zarówno przed przebudową jak też podczas prac - mówi pani Kamila.
- Niektóre rozwiązania zaproponowałbym inaczej, ale trzeba powiedzieć, że poruszanie się jest sprawne. Czekam, aż wszystko będzie gotowe i wtedy zobaczymy jak z tą funkcjonalnością centrum przesiadkowego. Jestem nastawiony bardzo pozytywnie - mówi pan Emil.
Centrum Przesiadkowe Opole Wschodnie zaczęło powstawać na początku 2019 roku, a ich koszt to ponad 140 milionów złotych, z czego większość stanowi dofinansowanie z Unii Europejskiej. To z pewnością jedna z największych inwestycji ostatnich lat w naszym mieście.
Bezkolizyjny i sprawny ruch od strony Zaodrza w stronę ul. Plebiscytowej i Ozimskiej zapewni tunel wybudowany pod ul. Oleską natomiast w drugą stronę kierowcy jadą wiaduktem, który powstał równolegle do kolejowego nasypu.
Cały czas trwają jeszcze prace wykończeniowe. W związku z centrum przesiadkowym w jego okolicy powstanie aż 11 nowych przystanków autobusów MZK. Na samej pętli będą cztery przystanki "Opole Dworzec Wschodni" o numerach od 1 do 4.
rage366: Napisał postów [148], status [wyjadacz]
Miałem okazję wczoraj tamtędy przejeżdżać i bardzo mi się ,że z każdej strony można się dostać gdzie chcemy. Trochę za dużo świateł, no i nie wiem czym oni malowali pasy i znaki poziome, bo już po kilku dniach są powycierane i nadają się tylko do poprawy.