• Autor: Dagmara
    • Wyświetleń: 812
    • Dodano: 2021-12-25 / 13:20
    • Komentarzy: 0
    • Artykuł sponsorowany

    Jakie rodzaje kontenerów wyróżniamy w transporcie intermodalnym?

    Transport międzynarodowy może odbywać się na wiele sposobów. Bardzo popularny jest fracht morski ze względu na niskie koszty, daleki zasięg, brak ograniczeń związanych z rodzajem przewożonych ładunków i ich gabarytami. Oczywiście transport morski ma również wiele wad.

    Bardzo ważne jest prawidłowe zabezpieczenie ładunków, aby nie uległy one zniszczeniu podczas ich przewożenia. Spedycja międzynarodowa morska wykorzystuje głównie kontenery, mając do wyboru ich różne rodzaje. Dostępne są w wielu rozmiarach i typach.


    Jakie wyróżnia się kontenery morskie uniwersalne?


    W transporcie morskim bardzo często wykorzystuje się kontenery uniwersalne: 20 ft DV, 40 ft DV i 40 ft high cube.Te pierwsze są kontenerami dwudziestostopowymi o pojemności nieco ponad 33 metry sześcienne, co przekłada się na ładowność do nawet 22 ton. Z kolei Kontener 40' DV standard pozwala na załadowanie towarów o całkowitej masie do 26 ton. Jeśli ktoś potrzebuje kontenera o dodatkowej przestrzeni ładunkowej, to powinien zdecydować się na kontener 45' HC high cube, który zapewnia dodatkowe dwadzieścia metrów ściennych wolnej przestrzeni. Jest on dłuższy i wyższy o kontenera uniwersalnego. Standardowe kontenery dry van wykonuje się głównie ze stali, co przekłada się na ich dużą wytrzymałość. Są odporne na wielokrotne przenoszenie i mocowanie na statku.


    Ładunki mogą być przechowywane wyłącznie wewnątrz kontenera, nie wolno umieszczać ich na jego dachu, który stanowi najsłabsze ogniwo. Ściany i podłogi w kontenerach posiadają specjalne uchwyty, do których mocuje się ładunki. Jako że drzwi kontenerów są wodoszczelne, nie trzeba martwić się o zawilgocenie ładunków. Nadają się do przewozu każdego rodzaju ładunku drobnicowego. W uniwersalnym typie kontenera towary są transportowane w paczkach, kartonowych opakowaniach, skrzyniach, workach, na paletach, w balach czy nawet w bębnach. Możliwe jest również zmodyfikowanie tego typu kontenerów, co pozwala na przewożenie w nich ładunków w postaci sypkiej lub nawet ciekłej. W pierwszym przypadku używa się big bagów, natomiast do transportu cieczy sięga się po flexitanki.


    Kontenery morskie specjalistyczne do transportu produktów o niestandardowych wymiarach


    Nie zawsze można przewozić ładunki za pomocą standardowych kontenerów morskich. W przypadku towarów mających nietypowe wymiary, wielkogabarytowych, konieczne staje się sięgnięcie po kontenery specjalistyczne. Są one niezbędne, jeśli nie ma możliwości załadowania kontenera przez drzwi. Z pomocą przychodzą kontenery typu open top, które ładuje się od góry. W przypadku kontenerów 20 ft open top ściana dachowa jest ruchoma, ma postać nieprzemakalnej plandeki, którą zdejmuje się na czas załadunku i wyładunku kontenera. Większą pojemność, wysokość i długość ma kontener 20 ft high Cube Open Top Containers. Do wyboru są także kontenery 40 ft open top i 40 ft open top high cube. Jeśli ktoś potrzebuje kontenera o bardzo dużej pojemności, to powinien wybrać kontener palletwide. W jego przypadku można liczyć na ładunkowość na poziomie prawie 90 metrów sześciennych.


    Do przewożenia ładunków wysokich i o dużej masie, których nie można zmieścić w uniwersalnym kontenerze, wykorzystuje się kontenery Hard Top. Są one projektowane w taki sposób, aby ułatwić i przyspieszyć załadunek od góry i przez otwór drzwiowy. Posiadają belkę na górze, którą można zdemontować oraz zdejmowany dach wodoszczelny wykonany ze stali. Najmniejsze są kontenery 20 ft hard top, większe wymiary ma model 40 ft Hard Top. Najwyższy jest kontener 40 ft high cube hard top. Jeśli ładunki nie mogą być transportowane w kontenerach uniwersalnych ani open top, to przewozi się je w kontenerach flat rack, czyli bez plandek w mocowaniach. Do transportu ładunków ciężkich i gabarytowych służą platformy. W przypadku towarów wymagających specjalnych warunków przewozi się je w kontenerach chłodniczych typu reefer.









    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".