• Autor: Dagmara
    • Wyświetleń: 998
    • Dodano: 2021-08-17 / 15:07
    • Komentarzy: 0
    • Artykuł sponsorowany

    Profesjonalna strona internetowa vs kreator stron - co wybrać?

    Używać darmowego lub kusząco taniego kreatora stron www, czy nie używać? Oto jest pytanie! Nurtuje i pewnie długo będzie nurtować niemal każdego małego i średniego przedsiębiorcę, który na starcie biznesu - co jest absolutnie zrozumiałe - chce zaoszczędzić.

    Przedsiębiorcę, który chce poszukać rozwiązań tańszych i być może równie skutecznie realizujących cele biznesowe. Czy je znajdzie? Pewnie tak. Wystarczy, że wpisze do wyszukiwarki słowo kluczowe. Na przykład "darmowy kreator stron www". Ilość ofert może go przytłoczyć, a przy takiej klęsce urodzaju już sam wybór może się okazać małym koszmarem.

    Najważniejsze pytanie, jakie należy postawić


    Czy kreatory stron internetowych, w szczególności te darmowe, ogólnodostępne, kuszące szybkością, prostotą, dostępność firmowej witryny bardziej biznesowi służą, czy szkodzą? Czy są w stanie realizować proste, średnio złożone i bardzo złożone cele biznesowe? Czy strony www Opole, które powstały w kreatorach wpływają na wizerunek i nastawienie klientów do firmy?


    Wielu przedsiębiorców zna te dylematy. Wielu już przekonało się, jak zwodnicze i niedoskonałe (by nie powiedzieć wprost szkodliwe) w dłuższej perspektywie czasowej bywają strony internetowe, które stworzono w oparciu o kreatory stron internetowych.


    Jaka jest rzeczywista cena, koszt i strata, gdy darmowy kreator stron www zastępuje profesjonalną agencję UX, profesjonalny software house?


    Strona internetowa za darmo, czyli biznesowe dylematy


    Gdy słyszymy, czytamy hasło typu "za darmo", trudno nie ulec magii tego argumentu. Jesteśmy na niego wyjątkowo podatni i oczami wyobraźni widzimy więcej niż w rzeczywistości bylibyśmy w stanie zobaczyć.


    Zbyt rzadko słowa "darmowy", "tani" wywołują w nas refleksję, że być może kolejny raz ktoś chce nam coś wcisnąć, co niebawem okaże się nie tylko nieatrakcyjne, ale wręcz szkodliwe. Przykład kreatorów stron internetowych jest tutaj wręcz modelowy.


    Platformy kuszą niskimi kosztami, szybkością stworzenia strony, łatwością obsługi interfejsu platformy. Przekonują argumentami z oszczędności, tym, że nie ma sensu wydawać na coś, co można zrobić samemu.


    Jaki jest właściwie efekt oferuje kreator stron internetowych?


    I właściwie wszystkie te argumenty są prawdziwe i sensowne. Przynajmniej do momentu, w którym przestajemy chcieć bawić się w "robienie stronek" i zaczynamy myśleć o firmowej stronie internetowej jako o skutecznym narzędziu sprzedażowym i marketingowym.


    Nie ma nic złego w chęci sprawdzenia kreatorów. To bardzo dobre narzędzia do zabawy. Bywają - przez swój poglądowy charakter - przydatne do uświadomienia sobie, że budowanie strony internetowej, choć może wydawać się prostym układaniem klocków, jest tak naprawdę czymś więcej.


    W sensie technologicznym, projektowym, biznesowym, marketingowym, funkcjonalnym i związanym z ich użytecznością. Czy jedna osoba jest w stanie zastąpić tak liczne grono specjalistów? To pytanie zdecydowanie retoryczne.


    Wystarczy, że świeżo upieczony programista, który jeszcze sekundę wcześniej był tylko właścicielem swojej firmy, zapragnie stworzyć coś podobnego, co ma konkurencja, a szybko się okaże, że do pełnego efektu potrzebuje licznych pomocników.


    Kreatory stron zazwyczaj bywają użyteczne do zrobienia prostych stron wizytówkowych, których biznesowa użyteczność, w skali od 1 do 10 punktów, oscyluje wokół połowy punktu.


    Im więcej funkcjonalności, im bardziej są one zaawansowane technologicznie, im bardziej mają pozwolić realizować skomplikowane, wielowymiarowe cele biznesowe, tym większa nieadekwatność, nieprzydatność kreatorów stron internetowych. Powiedzmy to wprost: w takich sytuacjach, kreator jest równie skuteczny jak niewidomy trener w czasie meczu futbolowego.


    No dobrze, to pytanie wisi nad nami od początku tego artykułu. Czas postawić je wprost.


    Czy warto wybrać kreator stron www?


    To zależy. I proszę mi wierzyć, to jest najuczciwsza odpowiedź na to pytanie. Jeśli chcecie mieć po prostu stronę internetową, która nie pełni żadnej ważnej roli w Waszej organizacji, która ani biznesowi nie pomaga, ani specjalnie mu nie szkodzi (choć tutaj można się spierać), to tak. Strona z kreatora może być opcją, która warto rozważyć.


    Jeśli jednak chcecie mieć z niej pożytek. Chcecie dzięki niej sprzedawać, usprawniać procesy w firmie, chcecie pozyskiwać klientów, nawiązywać relacje biznesowe, tworzyć swój wizerunek, markę. Jeśli chcecie konkurować, rozwijać się, rosnąć to bez profesjonalnej - czytaj wykonanej przez profesjonalny software house, agencję UX - strony internetowej się nie obejdziecie. Historie sukcesu firm w Waszych branżach to historie w dużej mierze tworzone przez profesjonalne strony internetowe.


    O różnicach już trochę napisaliśmy, teraz czas nieco uszczegółowić te kwestie.


    Profesjonalna strona www a strona internetowa z kreatora stron www


    Zaletą kreatora jest niższy koszt. To prawda, przy czym należy dodać, że jest on niższy tylko w bardzo krótkoterminowej perspektywie. W dłuższej nie będzie traktowany jako inwestycja, która przynosi zysk i zwrot, ale jako koszt. I to koszt subskrypcyjny, bowiem większość kreatorów pobiera miesięczne opłaty za możliwość korzystania ze strony stworzonej za ich pomocą.


    Subskrypcyjny model może wydawać się atrakcyjny, choćby dlatego, że jesteśmy do niego przyzwyczajeni i wiele usług jest świadczony w takim modelu. Ale, wszystko ma swoją cenę. A jest nią przywiązanie do konkretnej platformy, która mocno ogranicza przedsiębiorcę.


    Wszelkie rozwiązania - technologiczne, funkcjonalne, związane z użytecznością - jeśli nie będą oferowane, a zazwyczaj nie będą, bowiem platformy oferują ograniczone, mocno standardowe rozwiązania, to siłą rzeczy będą niedostępne dla przedsiębiorcy.


    W praktyce oznacza to, że aby się rozwijać przedsiębiorca będzie musiał skorzystać z usług software house. Czyli wszystkie koszty, jakie poniósł opłacając subskrypcję, okażą się bezproduktywne. Będę musiały być potraktowane jako marnotrawstwo.


    Oczywiście, jednorazowo poniesiony koszt stworzenia profesjonalnej strony firmowej jest wysoki. Siłą rzeczy przedsiębiorcy poszukują tańszych alternatyw, ale w długiej perspektywie taka oszczędność okazuje się bardzo obciążającym kosztem.


    Tym bardziej, że strona stworzona w kreatorze zawsze jest tylko półproduktem. Jest namiastką strony profesjonalnej i jako taka po prostu nie jest w stanie wypracować możliwego do wypracowania na danym rynku zysku.


    Dlaczego warto wybrać profesjonalną stronę internetową?


    Odpowiedź jest dość prosta i oczywista. Taka strona precyzyjnie, bez niepotrzebnych kompromisów, pozwala realizować cele biznesowe. Zarówno te związane z zewnętrznym funkcjonowaniem firmy (np. sprzedażą, pozyskiwaniem zleceniodawców), jak i wewnętrznym (np. związanym z automatyzacją procesów).


    Profesjonalna strona to przede wszystkim inwestycja w kluczowe filary - funkcjonalność, użyteczność, wizerunek, konkurencyjność. Strona internetowa jest narzędziem, prawda?


    Narzędzia powinny być skuteczne, trwałe, wydajne, wygodne i odrobinę estetyczne, by robiły dobre wrażenie na klientach i pracownikach. Strona, której struktura, funkcjonalności, użyteczność, estetyka, zawartość wynika z celów biznesowych, a nie z możliwości obsługi platformy kreatora stron, będzie stroną mogącą z powodzeniem konkurować i generować zyski oraz zapewniać oszczędności.


    Jaka powinna być profesjonalna strona internetowa?


    Strona profesjonalna, w której uwzględniono kwestie User Experience będzie stroną wygodną, prostą w użyciu, przyjazną, pomocną, lubianą przez klientów firmy i pracowników firmy. Strona zaprojektowana w zgodzie z najnowszymi trendami projektowymi, najlepszymi wzorcami projektowymi, w zgodzie ze standardami sieciowymi będzie stroną użyteczną, także w działaniach z zakresu marketingu internetowego (SEO, SEM).


    Wreszcie, strona, która będzie przygotowana przez profesjonalną agencję UX, software house będzie stroną, która nie będzie odstawać wyglądem, działaniem, użytecznością od stron najlepszych firm w branży, od stron bezpośredniej konkurencji. Będzie stroną, która będzie współtworzyć wizerunek, markę przedsiębiorstwa.


    To tylko najważniejsze, najbardziej ważkie kwestie przemawiające za wyborem opcji profesjonalnej i odstąpieniem od pomysłu skorzystania z kreatora stron internetowych. Są to na tyle mocne, konkretne, biznesowo uzasadnione i wynikające z praktyki biznesowej argumenty, że ich zignorowanie niestety zawsze kończy się w podobny sposób. Firma nie zyskuje, nie rozwija się, trwa w zawieszeniu.


    Warto zatem je mieć na uwadze rozstrzygając dylemat, czy lepsza jest profesjonalna strona internetowa, czy strona, która powstała w kreatorze stron.

    reklama

    Wydarzenia pod patronatem portalu

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".