• Autor: Aga_Ko
    • Wyświetleń: 2411
    • Dodano: 2021-06-17 / 08:19
    • Komentarzy: 2

    Program "Dobry Start" na nowych zasadach

    (Fot. Dżacheć)

    15 czerwca Rada Ministrów przyjęła projekt rozporządzenia Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej zmieniającego zasady naboru wniosków do programu "Dobry Start" na rok szkolny 2021/2022.


    Program "Dobry Start" to inwestycja w edukację polskich dzieci. To 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Rodziny otrzymają świadczenie bez względu na dochód. To wsparcie dla 4,5 miliona uczniów.

    Składanie wniosków będzie odbywać się tylko w formie elektronicznej, a obsługą w pełni zautomatyzowanego procesu zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Warto zaznaczyć, że dla rodziców, którzy do tej pory składali wnioski o świadczenie poprzez bankowość elektroniczną (najpopularniejsza forma), PUE ZUS oraz system Empatia zmiana będzie niewidoczna, ponieważ z ich perspektywy składanie wniosków odbędzie się dokładnie w takim samym trybie.

    Proponowane zmiany wpłyną na znaczną redukcję kosztów obsługi i zakładają utrzymanie ich na poziomie 0,1 proc. kwoty przeznaczonej na wypłatę świadczeń. Szacuje się, że w okresie 2021-2031 łączne koszty obsługi wyniosą ok. 15 mln zł, co oznacza oszczędności dla budżetu państwa na poziomie ok. 488 mln zł.

    Świadczenie dobry start przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia. Dzieci niepełnosprawne, uczące się w szkole, otrzymają świadczenie do ukończenia przez nie 24. roku życia.

    Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić matka, ojciec, opiekun prawny dziecka lub opiekun faktyczny dziecka (opiekun faktyczny to osoba faktycznie sprawująca opiekę nad dzieckiem, która wystąpiła do sądu opiekuńczego o przysposobienie dziecka). Wniosek o świadczenie dla dzieci, które przebywają w pieczy zastępczej składa rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.

    Jak składać wniosek od 1 lipca?

    Wszyscy rodzice od 1 lipca mogą, tak jak w ubiegłych latach, składać wnioski online:

    przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia
    przez bankowość elektroniczną
    przez portal PUE ZUS.

    Wnioski należy składać do 30 listopada.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2021-06-17 10:05:57 [89.67.19.*] id:1614260  
    DonPedro69: Napisał postów [11078], status [VIP] Reputacja
    Nic z tego nie rozumiem. O jaki start chodzi, bo że dobry to doczytałem, ale w czym?

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2021-06-17 10:43:45 [217.173.195.*] id:1614267  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Fakt, brakuje podstawowej informacji. Jak Twoje dzieciaki już wyrosły z edukacji to zdjęcie ilustrujące może Tobie nie podpowiedzieć :).