- Autor: Aga_Ko
- Wyświetleń: 2750
- Dodano: 2021-05-16 / 12:57
- Komentarzy: 13
Zjednoczona Prawica zaprezentowała "Nowy Ład"
"To nasz plan gospodarczej odbudowy. I nowa nadzieja na dobrą przyszłość." - Zmiana, którą przyniosły rządy Prawa i Sprawiedliwości, okazała się rzeczywistym renesansem państwa bliskiego obywatelom. Dzięki sukcesywnej naprawie finansów publicznych, odpowiedzialnej polityce budżetowej i ambitnej polityce społecznej, Polska dołączyła do grona liderów rozwoju. Wysoki wzrost gospodarczy, rosnące płace, stabilizacja finansowa polskich rodzin, redukcja bezrobocia i ubóstwa, a także rekordowa liczba inwestycji w Polskę lokalną - tak dobrego okresu nie mieliśmy w całej historii III RP. Dokładnie w takim momencie zastał nas rok 2020. Nagle naszym marzeniom drogę zagrodziła pandemia koronawirusa - czytamy we wstępie do programu.
ZDROWIE
Zobacz także Porzuciła samochód po zderzeniu na ulicy Bielskiej w Opolu. Grozi jej nawet 5 lat więzienia
W najbliższych 6 latach planuje się zwiększyć wydatki na zdrowie do 7 proc. w relacji do PKB. Już w 2023 r. osiągną one poziom 6 proc. PKB. Przełomem w kontaktach pacjentów ze służbą zdrowia będzie Centrum Obsługi Pacjenta (pacjent.gov.pl).
Niższe podatki - stabilna praca, bez śmieciówek
"Podniesiemy blisko dziesięciokrotnie kwotę wolną od podatku dla wszystkich pracujących Polaków. Wyniesie ona 30 tys. PLN. W stosunku do wysokości wynagrodzeń to poziom porównywalny z Niemcami czy Francją. Dzięki temu obniżymy podatki i podniesiemy płace 18 mln pracowników i emerytów. Ta zmiana zagwarantuje emeryturę bez podatku dla 65 proc. emerytów. Obok podwyższenia kwoty wolnej od podatku zlikwidujemy również problem umów śmieciowych, które pozbawiają wielu Polaków podstawowych praw, takich jak urlop czy spokojne korzystanie ze zwolnienia lekarskiego"
Wyższy próg podatkowy
Zobacz także Policja prosi o pomoc w indentyfikacji psa i ustaleniu właściciela. Uwaga, drastyczne zdjęcia.18+
Pierwszy raz od 12 lat ma zostać także podniesiony próg podatkowy z 85 tys. do 120 tys. zł. Po zmianach dochody objęte stawką 32 proc. będą dotyczyć tylko tych uzyskanych powyżej 120 tys. zł.
"To oznacza, że z każdej złotówki od kwoty 120 tys. zł podatek będzie wynosił 32 grosze, a od tej powyżej 85 tys. do 120 tys. - 17 groszy zamiast wcześniejszych 32" - wskazano.
Składka zdrowotna
Rząd przewiduje także wprowadzenie jednolitej dla wszystkich składki zdrowotnej, liczonej proporcjonalnie do dochodu (9 proc.) bez możliwości odliczania, podobnie jak przy umowie o pracę. W dokumencie wskazano, że zmiana ma zagwarantować wyższe dochody systemu ochrony zdrowia.
Oprócz tego, w programie zaproponowano m.in. Emerytury do 2500 zł bez podatku, Zerowy PIT dla pracujących seniorów, Nowe miejsca pracy, gwarantowany wkład własny (Państwo ma gwarantować do 100 tys. zł wkładu własnego dla biorących kredyt lub oferować dofinansowanie w wysokości do 160 tys. zł dla osób korzystających z mieszkalnictwa społecznego czy też rodzin wielodzietnych). Ponadto rząd zapowiedział, że budowa domów jednorodzinnych o powierzchni zabudowy do 70 m2 będzie możliwa bez pozwolenia.
Zobacz także "Nie chcę, żeby ktoś mi mówił, kogo mam kochać". Marsz Równości przeszedł ulicami Opola
Premier Mateusz Morawiecki poleca również wersję dla opornych:
reklama
Forum
reklama
Najczęściej czytane
24 października
Śmiertelny wypadek w Zagwiździu. Nie żyje 17 i 18-latek
7 listopada
W Opolu odbył się wiec poparcia dla prezydenta Karola Nawrockiego
5 listopada
Strzały podczas kontroli drogowej w Wysokiej. Policja szuka kierowcy BMW
22 października
Nocna akcja na Malince w Opolu. Uderzyła w Forda, odjechała z piskiem i porzuciła włączone auto
23 października
Śmiertelny wypadek w Ligocie Dolnej. AKTUALIZACJA FOTO WIDEO
6 listopada
Pracownice sklepu miały wynosić towar i zabierać utarg. Straty przekroczyły 22 tysiące złotych
26 października
Pełnia Księżyca Myśliwych. Co warto robić, a czego unikać według dawnych wierzeń?






W dyskusji: 13
- do 30 tys brutto 9% podatku ,
- od 30 do 120 tys brutto 9+17 = 26% podatku
- od 120 tys 9+32 = 41% podatku
9% podatku składki zdrowotnej płacimy od pierwszej złotówki
pis = Promocja i Samozachwyt :}