• Autor: Aga_Ko
    • Wyświetleń: 6254
    • Dodano: 2021-02-06 / 09:05
    • Komentarzy: 21

    WITD zatrzymał do kontroli busa. Pojazd ważył aż 9,5 tony

    (Fot. WITD Opole)

    Aż 9,5 tony ważył bus, którego 3 lutego 2021 roku w powiecie strzeleckim skontrolowali inspektorzy z oddziału w Kędzierzynie- Koźlu WITD w Opolu.


    Kontrolujący skoncentrowali swoje działania na przeładowane pojazdy do 3,5t. Do kontroli zatrzymano trzy pojazdy typu "bus". Wszystkie okazały się przeładowane a rzeczywista masa niechlubnego rekordzisty, wyniosła aż 9,5 tony (przy dopuszczalnej 3,5 t).

    Wszyscy kierowcy zostali ukarani mandatami karnymi, a pojazdy zostały wycofane z ruchu do czasu rozładowania nadmiaru ładunku. Warto dodać, że jak wynika z doświadczeń kontrolnych, przeciążone busy stanowią swoistą plagę transporcie towarowym. Stwarzają one nie tylko poważne zagrożenie w ruchu drogowym ale są również przejawem nieuczciwej konkurencji w stosunku do licencjonowanych przewoźników.

    Jak wskazują funkcjonariusze opolskiego oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego, zjawisko przeładowanych busów i ciężarówek nasiliło się na Opolszczyźnie. To prowadzi do niszczenia dróg, stwarzania zagrożenia na drodze, a także jest nielegalną konkurencją.

    Przeciążone busy stanowią poważne zagrożenie w ruchu drogowym, są przejawem nieuczciwej konkurencji i niszczą drogi. Niestety przeciążone pojazdy wciąż poruszają się po polskich drogach. Niektórzy przewoźnicy wskazują, że "przeładowany" transport się po prostu opłaca.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2021-02-06 09:21:30 [80.49.152.*] id:1607927  
    ms40: Napisał postów [1449], status [zrobił/a karierę] Reputacja
    Ciekawe jaka ma drogę hamowania taki pojazd

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [12]
    2021-02-06 10:20:08 [89.73.114.*] id:1607929  
    neo: Napisał postów [2082], status [Szycha] Reputacja
    Taką samą jak podczas jazdy na pusto.
    2021-02-06 10:29:02 [80.49.152.*] id:1607930  
    ms40: Napisał postów [1449], status [zrobił/a karierę] Reputacja
    neo-obys nie jeździł samochodem dla bezpieczeństwa innych
    2021-02-06 10:57:38 [185.135.2.*] id:1607932  
    seba1993: Napisał postów [854], status [rozpisany/na] Reputacja
    Asfaltową xd
    2021-02-06 12:56:48 [89.73.114.*] id:1607936  
    neo: Napisał postów [2082], status [Szycha] Reputacja
    Wróć do prawdziwej szkoły albo poszukaj, od czego zależy droga hamowania.
    2021-02-06 16:29:52 [80.49.156.*] id:1607942  
    pain: Napisał postów [729], status [rozpisany/na] Reputacja
    Mówisz neo w prawdziwej szkole mówią że masa jest tu nieistotna?
    2021-02-06 17:17:54 [89.73.114.*] id:1607945  
    neo: Napisał postów [2082], status [Szycha] Reputacja
    Czołg T72 waży ponad 41 ton, czyli jest cięższy od zestawu ciągnik+naczepa+ładunek i hamuje praktycznie w miejscu, a zestaw nie... ciekawe dlaczego? Znasz wzór na drogę hamowania?
    2021-02-06 22:50:57 [89.67.142.*] id:1607964  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Masa ma ogromny wpływ na drogę hamowania. A busow gąsienice raczej nie wyrosły ????
    2021-02-07 11:18:36 [89.73.114.*] id:1607996  
    neo: Napisał postów [2082], status [Szycha] Reputacja
    Fizyka się kłania. Jeśli gąsienice się nie podobają, to będą koła. Lokomotywa ważąca 30 ton, więc lżejsza od "tira" ma dłuższą od niego drogę hamowania. No to jak jest, decyduje masa czy przyczepność (tarcie)? W powielanie bajek o masie jako czynniku zwiększającym drogę hamowania zaangażowani są już nawet producenci klocków hamulcowych i "eksperci" z portali motoryzacyjnych.
    2021-02-07 14:00:34 [194.29.183.*] id:1608004  
    KK 35947: Napisał postów [3377], status [VIP] Reputacja
    Neo ,jaką lokomotywę masz na myśli bo tak ET22 waży 120 ton?
    2021-02-07 18:58:44 [89.67.142.*] id:1608015  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Czyli ten sam samochód na tych samych oponach ale o masie 2 razy większej będzie miał tą samą drogę hamowania?
    2021-03-05 15:45:56 [89.73.114.*] id:1609087  
    neo: Napisał postów [2082], status [Szycha] Reputacja
    Pytanie o wpływ masy na drogę zatrzymania pojazdu jest w testach na prawo jazdy. Prawo jazdy znaleźliście w chipsach czy kupiliście w necie kolekcjonerskie? Niejaki celebryta Najman też nie wiedział o co kaman i oblał, inteligencik jeden...
    2021-03-06 16:59:01 [89.67.142.*] id:1609131  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Ale Ty mądry jesteś. No chyba przyznasz że na długość hamowania ma wpływ i masa i tarcie.
    2021-02-06 19:26:53 [194.29.183.*] id:1607952  
    KK 35947: Napisał postów [3377], status [VIP] Reputacja
    To nie jest "bus"tylko Renault Mascott czyli średnia ciężarówka fabrycznie mająca DMC do 6,5t, ciekawe co ma namotane w papierach że występuje tutaj jako 3,5 tonowiec swoją drogą to WITD nie kojarzy takich oczywistych faktów?

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [3]
    2021-02-06 21:46:15 [89.73.114.*] id:1607958  
    neo: Napisał postów [2082], status [Szycha] Reputacja
    Ten pojazd występuje w różnych wersjach DMC. Kupujesz wersję homologowaną na 3,5 tony, rejestrujesz i januszujesz: ładujesz na 9,5 tony, prowadzisz mając prawo jazdy B zamiast C, olewasz ograniczenia tonażu bo jesteś oficjalnie "lekki", nie obowiązuje ViaToll na drogach krajowych, a na autostradzie pobierasz bilet jak każda osobówka i interes się kręci.
    2021-02-07 14:19:20 [83.30.13.*] id:1608005  
    rypka: Napisał postów [379], status [pismak] Reputacja
    Barana ogolisz to za jakiś czas futro odrośnie i możesz znowu golić. A jak zabijesz i zjesz to tylko raz. Wiesz o co chodzi.
    2021-02-07 17:18:58 [89.73.114.*] id:1608008  
    neo: Napisał postów [2082], status [Szycha] Reputacja
    Lxd2 czyli FAUR L45H, waży mnij niż TIR, chyba trochę ponad 30 ton.
    2021-02-06 12:10:20 [185.117.85.*] id:1607933  
    jarekzopola: Napisał postów [1168], status [stały bywalec] Reputacja
    a waga na gwranacji ??? proponuje serwis wezwac do tej wagi :) bo zaraz zatrzymacie fiata 126 ktory wazy 8 ton :DDD

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2021-02-06 17:39:00 [83.30.23.*] id:1607946  
    rypka: Napisał postów [379], status [pismak] Reputacja
    Na gwarancji może nie, ale z legalizacją na pewno.
    2021-02-06 13:58:23 [5.173.106.*] id:1607937  
    JanuszB: Napisał postów [290], status [maniak] Reputacja
    Zwiększyć kary dla właścicieli tych przeladowanych busów. Przestanie się opłacać. Kierowca będzie miał spokój A na drodze będzie bezpieczniej. A skoro przekroczył 3.5 tony to powinien mieć tachograf i viatoll A kierowca prawo jazdy kat C Od razu wysłać do serwisu na montaż tachografu i niech wozi dalej

    Nick:
    Treść:
    2021-02-06 09:48:04 [83.30.80.*] id:1607928  
    azam: Napisała postów [898], status [stały bywalec] Reputacja
    Ręce opadają !!

    Nick:
    Treść: