• Autor: Dżacheć
    • Wyświetleń: 1741
    • Dodano: 2020-07-22 / 19:41
    • Komentarzy: 1

    Straciła 10000 złotych. Kolejny atak oszustów

    (Opolska Policja)

    Mieszkanka powiatu kędzierzyńsko-kozielskiego otrzymała sms-a z informacją o konieczności dopłaty 1,47 zł do kosztów doręczenia przesyłki. W wiadomości znajdował się również link do strony internetowej banku. Po kliknięciu kobieta została przekierowana na fałszywą stronę banku, przez co straciła z konta 10 000 złotych. W każdym przypadku, gdy chodzi o pieniądze, pamiętajmy o zasadzie ograniczonego zaufania. Nie wchodźmy na dołączone do wiadomości linki i nie logujmy się przez nie na swoje konto bankowe.

    Oszuści internetowi wymyślają coraz to nowsze sposoby, by uzyskać dostęp do naszych danych, które później wykorzystują do kradzieży środków z kont bankowych.

    Jednym z takich sposobów jest wysyłanie niepozornie wyglądającej wiadomości sms. Przestępcy, podszywając się pod różnego rodzaju portale ogłoszeniowe, czy też firmy kurierskie wysyłają do przypadkowych osób wiadomość z prośbą o dopłacenie niewielkiej kwoty do zamówionej przesyłki. Do sms-a dołączony jest link, który ma ułatwić dokonanie płatności. W rzeczywistości przekierowuje on na fałszywą stronę banku lub pośrednika płatności. Gdy próbujemy się na niej zalogować, oszuści przechwytują nasze dane do bankowości elektronicznej.

    W taki sposób została oszukana mieszkanka Kędzierzyna-Koźla. Kobieta otrzymała wiadomość, z której wynikało, że jej przesyłka została wstrzymana z powodu przekroczenia wagi. Aby uniknąć jej zwrotu do nadawcy, miała dopłacić 1,49 zł poprzez załączony do wiadomości link. Ponieważ kobieta w tym czasie oczekiwała na paczkę, nie podejrzewała, że to oszustwo. Po wejściu w link oraz próbie zalogowania się oszust uzyskał dostęp do jej konta bankowego, z którego następnie wypłacił 10 000 złotych.

    Apelujemy, aby nie odpowiadać na sms-y oraz wiadomości e-mail nieznanego pochodzenia. Tym bardziej skłaniające nas do płatności za usługi bądź różnego rodzaju zaległości.

    Pamiętajmy, że informacje na temat ewentualnego zadłużenia lub konieczności dokonania dodatkowej płatności zawsze możemy sprawdzić w biurze obsługi klienta firmy, która żąda dokonania takiej wpłaty.

    W każdym przypadku, gdy chodzi o nasze pieniądze, stosujmy zasadę ograniczonego zaufania. Dokonując płatności poprzez bankowość elektroniczną, zawsze należy zalogować się bezpośrednio na stronie swojego banku. Nie wchodźmy na dołączone do wiadomości linki i nie logujmy się przez nie na swoje konto.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2020-07-22 21:32:13 [5.173.41.*] id:1600176  
    tippmann: Napisał postów [7576], status [VIP] Reputacja
    no i oszczędności całego życia poszły w pi zdu

    Nick:
    Treść: