• Autor: Aga_Ko
    • Wyświetleń: 3499
    • Dodano: 2020-05-03 / 11:56
    • Komentarzy: 7

    Przeciążone busy to nie tylko zagrożenie na drodze, ale także nielegalna konkurencja

    (Fot. WITD Opole)

    Jak wskazują funkcjonariusze opolskiego oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego, zjawisko przeładowanych busów i ciężarówek nasiliło się na Opolszczyźnie. To prowadzi do niszczenia dróg, stwarzania zagrożenia na drodze, a także jest nielegalną konkurencją.


    W ostatnim czasie na terenie województwa opolskiego widoczne jest zjawisko znacznego "rozluźnienia" w zachowaniu kierowców popularnych "dostawczaków", którzy ładując pojazdy ponad dopuszczalne normy, łamią przepisy prawa, niszczą drogi oraz doprowadzają do nielegalnej konkurencji z licencjonowanymi przewoźnikami.

    Kilka dni temu, inspektorzy z opolskiego oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego, na Obwodnicy Północnej Opola zważyli 6 pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t.

    Waga każdego z kontrolowanych pojazdów przekraczała dopuszczalną masę całkowitą, a rekordzista ważył 7,7 t. (jego ładowność została przekroczona od dopuszczalnej 400 kg, aż o 800%). Wszyscy skontrolowani kierowcy zostali ukarani mandatami karnymi za dopuszczenie do nadmiernego obciążenia pojazdów oraz wydano wobec nich zakaz dalszej jazdy do czasu rozładunku.

    reklama

    Więcej zdjęć

    Napisz co o tym myślisz!

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2020-05-03 12:15:24 [83.29.42.*] id:1596952  
    freeman: Napisał postów [970], status [stały bywalec] Reputacja
    Argument o niszczeniu dróg jest śmieszny... a tir załadowany w normie mniej niszczy drogi? inna sprawa to jakość dróg. itd powinni też zacząć kontrolować osobówki, bo je też można przeładować. i więcej wpływów by było z kar za to. a z walka z konkurencją też nie ma co do tego za bardzo. spróbujcie sobie załatwić małe auto ciężarowe do np. 7,5 tony, które za bardzo nie różni się od dostawczaka. musisz wtedy posiadać prawko kat. C i,jakieś kursy na przewóz towarów, badania okresowe, tacho sprawdzane co 2 lata i najlepiej żebyś miał zatrudnionego na stałe jakiegoś kierowcę z kartą pracy. nie wiem czy jeszcze jakieś licencje w to nie wchodzą, za które co roku trzeba płacić. a i jeszcze oczywiście viatoll żeby płacić opłaty drogowe

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [3]
    2020-05-03 15:10:05 [89.67.2.*] id:1596955  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    No i Ci co omijają te wymagania są oszustami i stanowią nieuczciwą konkurencję wobec tych co prowadzą przedsiębiorstwa zgodnie ze wszystkimi wymaganiami. Są w stanie zaniżać stawki bo nie ponoszą takich samych kosztów, czyli psują rynek. I to są właśnie Janusze biznesu.
    2020-05-03 17:13:18 [5.173.40.*] id:1596958  
    Król Forum: Napisał postów [1832], status [zrobił/a karierę] Reputacja
    Znam firmę która ma swoich kierowców, wozi swój towar, swoimi autami (tymi na 3,5T. zarejestrowanymi). I to też jest nie uczciwa konkurencja?
    2020-05-04 07:51:28 [217.173.195.*] id:1596992  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Ja mówię o oszustach. Skoro Ty masz samochody którymi wozisz towar o masie nie przekraczającej ich ładowności, to oczywiście wszystko jest ok. Jak nie masz potrzeby używania samochodów o większej nośności to wiadomo, że wymagania co do operowania takim parkiem samochodowym są dużo mniejsze niż takimi powyżej 3,5t.
    2020-05-04 06:29:15 [165.225.72.*] id:1596989  
    dontomasso: Napisał postów [4236], status [VIP] Reputacja
    ad Aga_Ko: wez wyjasnij mi twoja matematyke. bo niedosc ze w pisowni jestes cienka to jeszcze w liczeniu!!! jesli regordzista przekroczyl dopuszczalny ciezar o 4,2 tony co jest ~110% wiecej, to jesli kazdy z tych 6 samochodow mial by tyle samo zaladowane to daje to w sumie 660% a nie 800%. a jesli jeden z tych samochodow byl by o 800% przeladowany to musial by wazyc prawie 30 t.

    Nick:
    Treść:
    2020-05-04 00:36:55 [5.173.40.*] id:1596988  
    Papa Smerf: Napisał postów [617], status [rozkręcił się] Reputacja
    To na zdjęciach to lajcik jest :) To chyba nie widzieliście przeładowanego busa... W Opolu są firmy które lądują towar aż po sufit, do pełna...

    Nick:
    Treść:
    2020-05-03 17:09:58 [5.173.40.*] id:1596957  
    Król Forum: Napisał postów [1832], status [zrobił/a karierę] Reputacja
    Pic na wodę i pir...nie o szopenie. Większość z tych busów fabrycznie ma 7-7,5T. DMC. Ale rejestruje się je na 3,5T żeby śmigać na prawko kat B. Samo auto na pusto wazy około 3ton. Wystarczyłoby zmienić przepisy tak żeby na prawo jazdy kat B mozna bylo śmigać 7,5T DMC i 99% problemu by samo zniknęło. Ale wtedy nie byłoby kasy z mandatów i koło się zamyka.

    Nick:
    Treść: