• Autor: Aga_Ko
    • Wyświetleń: 7985
    • Dodano: 2020-03-02 / 22:41
    • Komentarzy: 15

    Skontrolowany bus ważył ponad 7 ton. "To się przewoźnikom opłaca"

    (Fot. WITD Opole)

    Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Opolu zajęli się sprawą przeciążonych busów na opolskich drogach. Jak się okazuje, każdy poddany kontroli jest za ciężki.


    Kolejny raz w tym miesiącu, kontrolę ważenia pojazdów do 3.5 tony przeprowadzili inspektorzy opolskiego oddziału Wydziału Inspekcji WITD. Kontrolując pojazdy na Obwodnicy Opola w piątek 28 lutego, inspektorzy zatrzymali i zważyli dwa busy.

    - Jak się okazało oba pojazdy były przeciążone, a rzeczywista masa jednego z nich wynosiła aż 7 200 kg (przy dopuszczalnej, wpisanej do dowodu rejestracyjnego 3 500 kg). Kierowcy zostali ukarani mandatami karnymi, a pojazdy zostały wycofane z ruchu do czasu rozładowania nadmiaru ładunku - poinformował opolski oddział Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego.

    Przeciążone busy stanowią poważne zagrożenie w ruchu drogowym, są przejawem nieuczciwej konkurencji i niszczą drogi. Niestety przeciążone pojazdy wciąż poruszają się po polskich drogach. Niektórzy przewoźnicy wskazują, że "przeładowany" transport się po prostu opłaca.

    - Wożę towar w całym województwie. Baza jest w jednym miejscu i wiadomo, że jak nie wezmę całego towaru to szef będzie musiał zatrudnić kolejną osobę, wyprowadzić kolejne auto. Po około 5 zrzutach nie mam już przeładowanego auta, także ten stan trwa może 2 godziny na 8 godzin pracy samochodu. Nie mówię tutaj o dwukrotnym przeciążeniu, ale niestety takie są realia. Każdy chce na wszystkim oszczędzić, a jak raz na kilkadziesiąt wyjazdów trafimy na kontrolę to i tak ten tryb się nadal opłaca - mówi dla redakcji Piotr, dostawca.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2020-03-03 06:05:34 [165.225.72.*] id:1592501  
    dontomasso: Napisał postów [4252], status [VIP] Reputacja
    za kazdy przeladowany kg powinna byc zlotowka mandatu dla kierowcy i dla firmy. w tedy by sie przestalo oplacac

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [7]
    2020-03-03 09:22:09 [217.173.195.*] id:1592522  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Dobry pomysł. Niestety w naszym pięknym kraju jakoś nie mają przebicia najprostsze, a co za tym idzie najskuteczniejsze rozwiązania.
    2020-03-03 14:02:48 [77.252.81.*] id:1592534  
    MatKus: Napisał postów [53], status [rozkręcił się] Reputacja
    To nadal by się opłaciło. Załóżmy, że kierowcę złapią nawet raz w miesiącu i ma 1500kg ponad dozwoloną normę (co przy wadze samego busa często oznacza 2x lub więcej przeładowania). Płacą więc w sumie 3000 zł. To i tak dużo mniej, niż nowy samochód + pracownik. A że droga hamowania takiego auta jest dużo dłuższa, że drogi się niszczą, że ryzyko uszkodzenia pojazdu (które może skutkować wypadkiem) spore... to są szczegóły. Przy tym podejściu kara musiała by być z 10-30zł/kg, żeby się przestało opłacać.
    2020-03-03 18:42:40 [93.218.23.*] id:1592562  
    dontomasso: Napisał postów [4252], status [VIP] Reputacja
    ad MatKus: w niemczech za drobne przekrpczenie predkosci dostajesz "symboliczny mandat" ale jesli te drobne przekroczenia sie cyklicznie powtarzaja to biora ci prawko na miesiac. i tu powinno byc tak samo zlapia go raz przeladowany, dostaje kierowca i firma mandat, drugi raz przeladowany znow mandat dla kierowcy i firmy a za trzecim razem to kierowca mandat + utrata prawka na 3 miechy i kara dla firmy.
    2020-03-04 08:52:45 [217.173.195.*] id:1592583  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Kierowcy bym tak surowo nie kara ł. Natomiast bardzo duże kary dla firmy żeby wyeliminować Januszy biznesu.
    2020-03-04 09:25:32 [165.225.72.*] id:1592587  
    dontomasso: Napisał postów [4252], status [VIP] Reputacja
    kierowca jest tak samo odpowiedzialny za samochod, ladunek, zabezpieczenie ladunku jak firma dla ktorej pracuje
    2020-03-04 09:31:13 [217.173.195.*] id:1592588  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Trudno nie przyznać Tobie racji, ale pracodawca często występuje z pozycji siły. Jest wielu ludzi którzy boją się zmian, zwłaszcza zmiany pracy i niestety świadomie godzą się na łamanie przepisów.
    2020-03-05 22:44:15 [178.43.103.*] id:1592725  
    pawelxp: Napisał postów [1717], status [Szycha] Reputacja
    Kierowca często nie ma wyjścia a jak nie pasi to wypad z roboty...a nie każdy tak z dnia na dZień może pozwolić sobie na utrate dochodu...i na tym żerują pracodawcy
    2020-03-05 22:41:55 [178.43.103.*] id:1592724  
    pawelxp: Napisał postów [1717], status [Szycha] Reputacja
    ITD się obudziło:)sam pracując jako kierowca-dostawca w znanej w Opolu firmie dostarczającej do restauracji i sklepów art.spożywcze często zmuszony byłem jeździć z np: 5 -cioma paletami mineralnej i do tego jakieś 2-3 tony innego towaru .A sam dostawczak ważył 3,4 t na pusto:)Jak wsiadalismy z pomocnikiem to już był przeładowany.I tak jest w większości firm...dlatego olałem tę robotę

    Nick:
    Treść:
    2020-03-03 09:26:56 [83.22.132.*] id:1592523  
    noc_nick: Napisał postów [121], status [wyjadacz] Reputacja
    A ja chcę wiedzieć, kto odpowiada za zniszczony dach Teatru J.Kochanowskiego? Który urzędas zapłaci za szkody? Przy kolejnym wywiadzie Jacusia Wazeliniarza chcę, aby zapytał pierwszego sekretarza z ratusza, kto za to odpowiada i kto za to zapłaci? Chciałbym również, aby zapytał dlaczego dopuścił do zniszczenia zakładu Odra na Nowowiejskiego oraz dlaczego, skoro jest tak troskliwy i tak się martwił o mural na dworcu PKS, nic nie robi dla padającej Wagonówki i 300 pracowników, którzy tam pracowali ? No i jeszcze chciałbym zapytać kacyków z rady miejskiej dlaczego mandaty za parking poszły o 100% do góry ? Teraz zapłacimy zamiast 25 to 50 zł.No i na koniec Jacuś Wazelinka powinien zapytać Mao z ratusza czy takie sztuczne podnoszenie cen przez władzę, nie ma w efekcie wpływu na cenę ziemniaka, o którą niedawno tak pieklił się REX?

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2020-03-03 12:31:00 [217.173.195.*] id:1592530  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Znowu Ty? Wyobraź sobie, że Teatr podlega pod Urząd Marszałkowski. O, znowu kula w płot, jaki smuteczek. nie z takich obiektów dachy były zrywane.
    2020-03-03 10:34:14 [37.248.213.*] id:1592525  
    Król Forum: Napisał postów [1837], status [zrobił/a karierę] Reputacja
    Takie auto fabrycznie nowe że ważyć 6-7 ton ale w dokumentach się wpisuje 3,5t żeby uniknąć tachografu i żeby można było jeździć na kategorie prawa jazdy b. Wystarczy zmienić przepisy żeby kierowcy mający prawko kat b, mogli śmigać 7 tonowym budrm. Ale wtedy państwo nie zarobi na mandatach i koło się zamyka.

    Nick:
    Treść:
    2020-03-03 02:49:31 [178.43.8.*] id:1592500  
    ms40: Napisał postów [1449], status [zrobił/a karierę] Reputacja
    Ustanowić takie kary ,że przestanie się opłacać

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2020-03-03 09:21:09 [217.173.195.*] id:1592521  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Dokładnie. Jak faktycznie dostanie mandat jakieś 500 pln to nie przejmie się. Ale jak by dostał 5000 a nawet 50 000 tysi to już by się zastanowił jeden z drugim.
    2020-03-03 08:52:17 [83.26.178.*] id:1592510  
    azam: Napisała postów [900], status [stały bywalec] Reputacja
    Nakładać naprawdę wysokie kary, kontrole non stop..

    Nick:
    Treść: