• Wyświetleń: 2395
    • Dodano: 2018-06-07 / 08:00
    • Komentarzy: 0
    • Artykuł sponsorowany

    Twój rower - jak jeździć bezpiecznie?

    Kultura rowerowa w ostatnich latach przechodzi niespotykany renesans do tego stopnia, iż w obecnym sezonie ciężko kupić swoje wymarzone dwa kołka. Moda na sport, aktywność stała się trend'i bez znaczenia czy jesteś biegaczem, rolkowcem czy też rowerzystą.

    W całej tej euforii i zapaleniu należy pamiętać o jednym istotnym fakcie - bezpieczeństwo.
    Dotyczy to wielu aspektów, ale efekt powinien być jeden - wszyscy czujmy się bezpiecznie i komfortowo.

    Aby zacząć od podstaw skoncentrujmy się na rowerze. I tu należy pamiętać o serwisie, kontrolach i przeglądach w odpowiednich momentach. Podstawową sprawą jest sprawdzenie jednoślada przedsezonem rowerowym, najlepiej krótko po zimie bo lato zaskakuje jak zima drogowców, zawsze w nieodpowiednim momencie. Wtedy to, jak wszyscy, chcemy być pierwsi na ścieżce rowerowej i jechać przed siebie.

    Jak przygotować rower do jazdy?
    Mało kto wie ze rower należy sprawdzić przed każdym wyjazdem już nie tylko ze względu na bezpieczeństwo jak również w trosce o komponenty które zużywają się w sposób naturalny. Opony - starta, zużyta lub spreparowana guma prowadzić może do złej trakcji, przebijania się dętek lub w najgorszym wypadku do pęknięcia opony i upadku rowerzysty. Hamulce - w przypadku braku zadziałania nie trzeba tłumaczyć ich następstw. Klocki hamulcowe tarcze i obręcze należy sprawdzić w wyjątkową wnikliwością. Układ jezdny czyli łańcuch i zębatki- bez smaru dochodzi do zużycia i przeskakiwania łańcucha co może spowodować wywrotkę przy mocnym naciśnięciu na mechanizm korbowy. Smarujemy nie tylko przed sezonem, w trakcie to podstawa, a nawet po każdym powrocie do domu. Połączenia śrubowe są również istotne - dotyczą mocowania siodełka, kierownicy i mostka.

    Kolejnym aspektem bezpieczeństwa jest kask. Dzisiejsza technologia in-mold czyli wykonania skorupy z jednego kawałka jest naprawdę bezpieczna. Każdy kask powinien mieć przedewszystkim standard EN i atest CE oraz być dopasowany do rozmiarów głowy użytkownika. Nie może być ani za mały ani za duży. Fajnie jeśli ma dużą ilość otworów, które pozwalają na wentylację podczas podróży i dają duży komfort. Większość dobrych kasków posiada również regulację zacisku pasków, którą można znależć w tylnej jego części. I ostatnie...przepisy ruchu drogowego, które wszyscy rowerzyści zapewne znają je na pamięć:)

    Przygotował: head-bikes.pl oraz prosportgroup

    Artykuł sponsorowany

    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest całkowicie zamknięte.