• Autor: Majlan
    • Wyświetleń: 4141
    • Dodano: 2018-02-19 / 12:19
    • Komentarzy: 12

    Podróż koleją z Opola do Kędzierzyna-Koźla będzie krótsza o połowę

    (Fot. archiwum)

    Dzięki modernizacji torowiska pasażerowie kolei podróżujący pomiędzy Opolem a Kędzierzynem-Koźlem będą pokonywać ten odcinek o blisko 20 minut szybciej. Dziś PKP Polskie Linie Kolejowe S.A podpisały umowę z inwestorem, który zajmie się nadzorem nad dokumentacją.

    - Inwestycja w zasadzie już ruszyła, ale póki co na etapie przygotowania. Od września sami zajmowaliśmy się projektowaniem, w ramach naszej spółki, ale teraz chcemy, by przejął to profesjonalny wykonawca. Będzie się tym zajmował od projektowania, przez realizację, aż po rozliczenie inwestycji - tłumaczy Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

    Prace obejmą nie tylko wymianę torów, ale też montaż nowych urządzeń zabezpieczających przejazdy i umożliwiających kierowanie ruchem oraz nowej sieci trakcyjnej, ale też przebudowę 20 peronów na 10 stacjach. - Zadbamy o nowe wiaty, ławki, oświetlenie, oraz dostosowanie peronów do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się - słyszymy.

    Jak dodaje prezes Merchel, po modernizacji linii E30 na odcinku Opole Zachodnie-Kędzierzyn-Koźle zwiększy się też przepustowość trasy, którą obecnie przejeżdża około 90 pociągów na dobę.

    Całkowita wartość projektu - którego realizacja powinna zakończyć się w 2021 roku - szacowana jest na 628 mln zł, z czego unijne dofinansowanie to blisko 400 mln zł.
    reklama

    Napisz co o tym myślisz!

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2018-02-19 15:10:08 [178.37.178.*] id:1551386  
    Hopkins: Napisał postów [175], status [starszy wyjadacz] Reputacja
    20min nie jest połową godziny! A tyle zajmuje obecnie ta trasa. Piętnaście lat temu dojazd trwał 42-46min. Dzisiaj 58-60min - tragedia. Najwyższy czas się za to zabrać. Jak zbiją czas o 20min - czyli o 1/3, do 40min - to będzie dobrze.

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [9]
    2018-02-19 16:01:13 [94.254.184.*] id:1551388  
    McLfan: Napisał postów [1508], status [Szycha] Reputacja
    Zależy czy dla pociągów Intercity, czy dla regionalnych. Pytanie dla zaznajomionych- to jest remont z modernizacją na 160km/h, czy tylko rewitalizacja, by przywrócić 120km/h?
    2018-02-20 09:31:07 [83.12.217.*] id:1551423  
    krytycznie: Napisał postów [250], status [maniak] Reputacja
    @Hopkins. Po skończonej inwestycji osobowe na nowym taborze powinny wyrabiać się w 33-34 minuty. Intercity w jakieś 22 minuty. @McLfan: modernizacja na 160, ale w nieco ograniczonym zakresie. Na razie nie będą zmieniane wewnętrzne urządzenia SRK na stacjach i tam przelot będzie na 140.
    2018-02-20 20:48:28 [94.254.159.*] id:1551452  
    McLfan: Napisał postów [1508], status [Szycha] Reputacja
    Czyli dla PolRegio de facto będzie obowiązywać 160km/h (będzie ETCS?), a dla IC zwolnienia, to nie problem, bo i tak będą jeździć Siódemkami. :D
    2018-02-21 08:31:08 [83.12.217.*] id:1551478  
    krytycznie: Napisał postów [250], status [maniak] Reputacja
    Docelowo ETCS będzie. Ale nie w ramach tej inwestycji. IC niedługo ma podpisać z Newagiem umowę na 20 nowych lokomotyw na 160, więc jest nadzieja że coś będzie na szybkich lokach :)
    2018-02-21 16:47:06 [94.254.159.*] id:1551512  
    McLfan: Napisał postów [1508], status [Szycha] Reputacja
    20 Griffinów, to w skali kraju kropla w morzu potrzeb. ;) Kropla, która się pewnie średnio powiększy biorąc pod uwagę, że ci durnie planują moderny Siódemek. :D Nie mówiąc o wycince Epok.
    2018-02-21 20:22:10 [89.64.38.*] id:1551545  
    krytycznie: Napisał postów [250], status [maniak] Reputacja
    Myślę, że nie będą mieli wyboru i w perspektywie kilku lat zdecydują się na kolejne zakupy. Szybkich linii przybywa, tworzą coraz dłuższe ciągi więc i zysk z prędkości ponad 125 jest coraz bardziej odczuwalny. A strata może zostać wykorzystana choćby politycznie.
    2018-02-21 23:06:28 [94.254.159.*] id:1551556  
    McLfan: Napisał postów [1508], status [Szycha] Reputacja
    Nic, tylko trzymać kciuki, bo głupio będzie Impulsem doganiać ICki. :P
    2018-02-22 00:02:58 [78.11.110.*] id:1551557  
    Stefan: Napisał postów [27022], status [VIP] Reputacja
    O ile nie sp*****lą tego tak, jak odcinka Opole - Wrocław. 160 tam jest... ...teoretycznie :D A siódemki będą modernizować w nieskończoność. 2 są zrobione na 160, tylko nie wiem, jak projekt sprawuje się w praniu
    2018-02-22 12:37:19 [83.12.217.*] id:1551567  
    krytycznie: Napisał postów [250], status [maniak] Reputacja
    @ Stefan: siódemki na 160 są 3, sprawują się... średnio. Ale mimo różnych perypetii jednak jeżdżą (przede wszystkim Wrocław - Poznań - Gdynia). Do tego IC ma oferty w przetargu na 20 kolejnych sztuk, ale coś od dłuższego czasu nic się nie dzieje i mam przeczucie, że mogą przetarg unieważnić. Na szczęście PLK uczy się na błędach i obecne modernizacje (choć wciąż bardzo dalekie od ideału) są lepsze niż to co mamy na Opole - Wrocław. A i tu jednak sporo pociągów prędkość 160 osiąga, więc prędkość ta jak najbardziej jest praktyczna :)
    2018-02-21 10:24:42 [79.187.100.*] id:1551483  
    Obywatel: Napisał postów [104], status [wyjadacz] Reputacja
    Podpisali z samym sobą? "Dziś PKP Polskie Linie Kolejowe S.A podpisały umowę z inwestorem"

    Nick:
    Treść:
    2018-02-20 16:27:48 [185.117.84.*] id:1551436  
    jarekzopola: Napisał postów [1166], status [stały bywalec] Reputacja
    w tytule jest napisane ze trasa bedzie krotsza o polowe ?:DD to co do tej pory zygzakiem jezdzili? albo jakis teleport w polowie drogi wybuduja? :DDD

    Nick:
    Treść: