- Autor: Majlan
- Wyświetleń: 5698
- Dodano: 2017-08-17 / 08:00
- Komentarzy: 12
Jesteś niezadowolony z wycieczki? Nie bój się jej zareklamować!
Twój hotel znajdował się dalej od plaży niż zapewniał organizator wycieczki? Standard pokoju był nieodpowiedni? Jesteś niezadowolony ze swojego wyjazdu? Możesz zgłosić reklamację!
- Po nieudanej wycieczce mamy 30 dni od jej zakończenia na złożenie reklamacji. Zapis o tym powinien znaleźć się w umowie, warto więc zwrócić na to uwagę przed podpisaniem dokumentu. Należy jednak pamiętać, że prawo do reklamacji przysługuje nam z mocy ustawy, czyli również w sytuacji, gdy nie przewiduje tego umowa - informuje Michał Kondratowicz, asystent z Kancelarii Adwokackiej Adwokat Amelii Zembaczyńskiej.
Kiedy możemy zgłosić reklamację? - Na przykład w sytuacji, gdy po przyjeździe na miejsce okaże się, że hotel jest dalej od plaży niż nas zapewniano lub wtedy, gdy w pokoju mamy insekty. Wówczas warto zgłosić nasze zastrzeżenia rezydentowi - oczywiście jeśli takowy jest - oraz kierownikowi hotelu. Pamiętajmy również o sporządzeniu dokumentacji fotograficznej, która może być nam pomocna przy okazji ewentualnego sporu sądowego. Za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi możemy otrzymać rekompensatę nawet do wysokości dwukrotności ceny wyjazdu.
- Odszkodowanie przysługuje nam również w przypadku niezadowolenia z podróży. Przykładowo: za ponad dwugodzinne opóźnienie autokaru możemy otrzymać zwrot 50% ceny biletu. Z kolei jeśli nasz lot samolotem opóźni się o więcej niż 5 godzin, może nam przysługiwać nawet 600 euro odszkodowania - dopowiada Kondratowicz.
Są jednak sytuacje, w których usługodawca nie ponosi odpowiedzialności. - Ma to miejsce między innymi wtedy, gdy w grę wchodzi siła wyższa - na przykład huragan na Karaibach, co nie było możliwe do przewidzenia. Podobnie jest, jeśli wina leży po stronie samego klienta - choćby wtedy, gdy - mimo stosownych zapisów w regulaminie - spożyje on alkohol przed rozpoczęciem rejsu jachtem. Organizator wycieczki nie odpowiada również za zaniechania osób trzecich. Przykładem może być sytuacja, kiedy pracownicy muzeum, do którego mieliśmy wejść, zastrajkują.
- Podsumowując: przed wykupem wycieczki sprawdźmy biuro podróży w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Opolskiego lub skorzystajmy z ministerialnej Centralnej Ewidencji i Wykazów w Turystyce. Przeczytajmy też dobrze umowę przed jej podpisaniem, a w sytuacji, gdy już pojawią się problemy - nie bójmy się ich zgłaszać i walczyć o swoje prawa u rzecznika konsumentów lub w sądzie. Z pomocą przyjdzie nam też strona internetowa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, na której znajdziemy wzory pism reklamacyjnych.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
tippmann: Napisał postów [7576], status [VIP]
co roku tak robię,i mam wczasy za darmo;)plus odszkodowanie;)