Ratusz czeka na propozycje mieszkańców do budżetu obywatelskiego. Jego pierwsza edycja ma być realizowana w 2015 roku.(Fot: archiwum)
Wydatkowanie środków z budżetu obywatelskiego Opola może być planowane na szeroki wachlarz zadań. Wnioski mogą dotyczyć każdej inicjatywy, która będzie miała na celu poprawę warunków życia i funkcjonowania mieszkańców. Na tej liście znajdują się też wydarzenia i imprezy o charakterze prospołecznym, kulturalnym bądź sportowym. Zbiórka wniosków potrwa do końca maja. Aby wziąć w niej udział trzeba jednak pamiętać o kilku zasadach i szczegółach.
- Wnioski muszą dotyczyć realizacji zadań na terenie należącym do gminy Opole. Zanim zaproponujemy więc konkretną lokalizację dla powstania jakiegokolwiek obiektu bądź wydarzenia warto zapoznać się z własnością gruntu. Stosowne wydziały ratusza udzielą w tej kwestii niezbędnej pomocy – mówi Krzysztof Kawałko, wiceprezydent Opola. - Wnioski muszą też być poprawne pod kątem kosztorysu a więc trzymać się realnych ram finansowych. Pod każdym wnioskiem należy też zebrać minimum 20 podpisów, co faktycznie oddaje ich społeczny charakter i pozwoli uniknąć na przykład spontanicznych i egzotycznych pomysłów jednostek – dodaje Kawałko.
Składający wnioski muszą też pamiętać, że kwota planowanego zadania nie może przewyższać puli 2 milionów złotych. Pieniądze z budżetu obywatelskiego nie mogą być też częścią wkładu dla inwestycji – nawet po ich przyznaniu nie będą mogły stanowić np. wkładu własnego przy staraniach o unijną dotację. Wypełnione formularze zgłaszania wniosków (można je znaleźć na stronie www.opole.pl bądź w Biurze Obsługi Obywatela w ratuszu) można składać w wersji papierowej w Kancelarii Ogólnej Urzędu z dopiskiem „Budżet obywatelski”, drogą listowną (za datę złożenia uważa się datę stempla pocztowego) lub przesłać w postaci elektronicznej na adres Urzędu Miasta Opola (urzad@um.opole.pl – obowiązkowo wraz ze skanem podpisów poparcia wniosku).
Na stronie internetowej ratusza dostępny jest też regulamin i harmonogram budżetu obywatelskiego. Dla mieszkańców, którzy mają wątpliwości w związku ze składaniem wniosków cykl spotkań informacyjnych zorganizowało stowarzyszenie Razem dla Opola. Pierwsze odbędzie się 6 maja o godzinie 17.00 w Szkole Podstawowej nr 11 na Chabrach.
krisss: Napisał postów [2133], status [Szycha]
Pożyjemy - zobaczymy. Choć znając włodarzy to te pieniądze nie do końca zostaną właściwie spożytkowane.