- Autor: Greg
- Wyświetleń: 15970
- Dodano: 2014-04-13 / 11:17
- Komentarzy: 42
Znikną korki na Oleskiej? Zobacz koncepcję przebudowy skrzyżowania.
Estakada nad ulicą Oleską, tunel pod skrzyżowaniem oraz dwa nowe ronda - to elementy nowej koncepcji skrzyżowania ulic Oleskiej z Bohaterów Monte Cassino i Batalionów Chłopskich. Całkowita realizacja planu to koszt kilkuset milionów złotych, dlatego miasto musiałoby rozłożyć jego realizację na kilka, a może i kilkanaście lat.
W nowej koncepcji, opracowanej na zlecenie Miejskiego Zarządu Dróg, ulica Oleska od skrzyżowania z ul. Chabrów do skrzyżowania z Batalionów Chłopskich miałaby mieć cztery pasy ruchu. - Najwęższym gardłem ulicy Oleskiej jest okolica wiaduktu kolejowego, która dodatkowo jest tamowana przez kierowców skręcających w lewo w ulicę Kusocińskiego oraz Rataja - mówi Mirosław Pietrucha, wicedyrektor Miejskiego Zakładu Dróg w Opolu. - Dlatego w tym miejscu powstałoby rondo, ponadto Oleska miałaby cztery pasy ruchu - po dwa w każdą stronę. Wiąże się to jednak z przebudową samego tunelu i wzmocnieniu konstrukcji wiaduktu kolejowego - dodaje Pietrucha.
Kolejne rondo miałoby powstać na wysokości skrzyżowania z ulicą Katowicką, obok stacji benzynowej. Dzięki niemu kierowcy z ulicy Katowickiej mogliby pojechać ulicą Bohaterów Monte Cassino, a dalej Batalionów Chłopskich w kierunku Zaodrza - do tej pory nie było to możliwe.
Rewolucyjnym rozwiązaniem byłaby też budowa estakady, którą mieliby pojechać kierowcy ruchu tranzytowego drogą krajową nr 94 od Strzelec Opolskich w kierunku Wrocławia. Estakada wznosiłaby się nad ulicą Oleską, wzdłuż nasypu kolejowego. Ruch na niej odbywałby się jednokierunkowo. Kierowcy jadący w drugą stronę - od Zaodrza w kierunku skrzyżowania z ulicą Ozimską wjeżdżaliby w tunel podziemny i wyjeżdżali już za nowym rondem na wysokości ulicy Katowickiej.
- Dzięki temu skrzyżowanie zostałoby dla kierowców ruchu lokalnego, a tranzyt odbywałby się bezkolizyjnie - tłumaczy Pietrucha. Zaznacza też, że na razie to tylko koncepcja kompleksowej przebudowy skrzyżowania i do jej realizacji jeszcze daleka droga. - Pomysł ten został wstępnie pozytywnie oceniony przez prezydenta, teraz ruch leży po stronie radnych i ratusza. Projekt mógłby być realizowany etapami, bo jednorazowo nie udźwignie go nasz miejski budżet - to koszt kilkuset milionów złotych - mówi wicedyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
krisss: Napisał postów [2133], status [Szycha]
Wątpię, żeby ta koncepcja kiedykolwiek była zrealizowana.