Tabor Szynowy świadczył usługi na rzecz PKP Intercity. Oceniane są one bardzo wysoko i stąd zainteresowanie przejęciem upadłego zakładu w Opolu.(Fot: archiwum)
Przypomnijmy. 350 pracowników Taboru Szynowego, firmy z ponad 100-letnią tradycją, czeka na wypłaty od listopada ubiegłego roku. Zaległości z tego tytułu sięgają 2 milionów złotych, ale wciąż nie wiadomo kiedy te środki i czy w ogóle zostaną wypłacone. Całkiem niedawno Sąd Rejonowy w Opolu ogłosił co prawda upadłość firmy – m.in. po niespełnionych obietnicach zarządu, który deklarował wypłatę wynagrodzeń – ale decyzja ta właśnie przez władze Taboru Szynowego została zaskarżona. Zażaleniem zajmuje się teraz sąd wyższej instancji, a cała procedura może potrwać kilka tygodni.
W tym miejscu warto wspomnieć, że od stycznia 2014 roku większościowy pakiet akcji Taboru Szynowego ma Grupa Leo Maks. Jej przedstawiciele w obecności mediów nie tylko obiecywali pracownikom niezwłoczną spłatę zadłużenia, ale też zapewniali o pozyskaniu znaczącego, zagranicznego inwestora, który w firmę miałby "włożyć" 8,5 miliona euro. - No i mijają kolejne terminy, a nikt nie zobaczył nawet złotówki. Kontaktu z zarządem nie ma. Najgorsze jest to, że ci ludzie chyba stracili kontakt z rzeczywistością i za wszelką cenę nie chcą się puścić stołka. Liczą na cud tylko mają za co żyć, więc mogą sobie czekać. My nie mamy. My mamy komorników i długi u znajomych – opowiada Bożena Franiczek, pracująca w "wagonówce" od 2004 roku.
Szansą dla Taboru Szynowego może być przejęcie przez PKP Intercity. - Praca zakładu w Opolu jest przez nas oceniana bardzo wysoko. Baza jaka istnieje w Taborze Szynowym mogłaby być z powodzeniem wykorzystana na potrzeby zaplecza, służącego do remontu naszych wagonów – ocenia Paweł Hordyński, członek zarządu PKP Intercity ds. finansowych. Aby jednak zapadły jakiekolwiek dalsze kroki w tej sprawie potrzebne jest unormowanie sytuacji Taboru Szynowego – odrzucenie zażalenia na ogłoszenie upadłości, a następnie zgoda syndyka na przejęcie przez PKP Intercity.
nessaja: Napisał postów [1], status [żółtodziób]
Na zdjęciu wagon Z1A czyli dwunastka czekająca na nową oś. Niestety dzięki Leo przyjdzie się kilku osobom pożegnać z TS bo ci co jakoś wiązali koniec z końcem już nie dają rady...