Jeśli ratusz nie dojdzie do porozumienia z firmą Next Bike, to 3 terminale z rowerami znikną z ulic Opola.(Fot: archiwum)
Kością niezgody pomiędzy ratuszem a operatorem systemu stały się 3 nowe terminale uruchomione w ubiegłym roku przy ulicach Spychalskiego oraz Ozimskiej, a także pod dworcem PKP Opole Główne. - W budżecie na ich działanie w 2014 roku została zapisana kwota 80 tysięcy złotych. Firma Next Bike zażądała więcej. Ile dokładnie zdradzić nie możemy – informuje Aleksandra Śmierzyńska z opolskiego ratusza.
Co ciekawe, wraz z początkiem marca rowery pojawiły się jednak na wszystkich terminalach, tak jak w ostatnim dniu działania systemu jesienią. Rowery przy ul. Spychalskiego, Ozimskiej i przy dworcu PKP można wypożyczać bez żadnych ograniczeń. Pytanie tylko jak długo? - Mam nadzieję, że do takiej sytuacji nie dojdzie. Uruchomienie wszystkich terminali to sygnał dobrej woli współpracy z naszej strony, choć faktycznie umowy na ich działanie z miastem nie mamy – wyjaśnia Tomasz Wojtkiewicz, prezes Next Bike.
Działanie 3 nowych terminali w 2013 roku zostało uregulowane uzupełniającą umową pomiędzy Next Bike i Opolem, do tej startowej z 2012 roku. - Ze względu na ograniczenia budżetowe po stronie ratusza zgodziliśmy się na kwotę 80 tysięcy złotych, przy czym sygnalizowaliśmy, że koszt tych 3 terminali na 2 lata to 200 tysięcy. Nie wiemy, dlaczego w tym roku miasto ponownie zapisało w budżecie kwotę 80 tys. zł. Niezależenie od tego przedstawiliśmy ratuszowi ofertę kolejnej umowy i czekamy na odpowiedź. Piłka jest po stronie miasta – dodaje Wojtkiewicz.
antyP.I.S.: Napisał postów [5736], status [VIP]
a Karolinka ma swoje rowerki..włodarze powinni tez pomyśleć o inwestycji w swój sprzęt zamiast nabijać kieszenie jakiejś firmie