- Autor: Mat
- Wyświetleń: 2872
- Dodano: 2013-03-07 / 17:16
- Komentarzy: 15
Ratusz musi ograniczyć promocję festiwalu
Ratusz musi ograniczyć swoje plany związane z promocją 50. KFPP.(Fot: archiwum)
Drastycznie skurczył się budżet opolskiego ratusza przewidziany na wydatki związane z promocją jubileuszowego, 50. Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki. Miasto liczyło na pokaźną pulę 3,9 miliona złotych, które starało się pozyskać z Norweskiego Mechanizmu Finansowego. Wniosek w tej sprawie nie otrzymał jednak dofinansowania i w związku z tym z wielu planów ratusz będzie musiał zrezygnować.
Na organizację tegorocznego festiwalu w budżecie miasta Opola zapisano 3 miliony złotych. Wiadomo już na pewno, że kwota wyjściowa, którą miasto zapłaci TVP to 1,7 mln zł, ale - jak uczulał wiceprezydent Krzysztof Kawałko - ta kwota może jeszcze ulec zwiększeniu. Tymczasem plany związane z promocją jubileuszowej imprezy ratusz miał bardzo ambitne. Cykl imprez i wydarzeń okołofestiwalowych miał się rozpocząć już w marcu, a zakończyć pod koniec 2013 roku!
Koszty finansowania tych zadań ratusz chciał udźwignąć przy pomocy środków pozyskanych z grantu, który dzielił Norweski Mechanizm Finansowy. Starania dotyczyły sumy 3,9 miliona złotych - Niestety nasz wniosek, choć został oceniony pozytywnie i trafił na listę rankingową, nie otrzymał dofinansowania. Jako uzasadnienie takiej decyzji otrzymaliśmy informację o ograniczonych środkach. W sumie w konkursie na podział tych pieniędzy udział brało 100 wnioskodawców – mówi Danuta Wesołowska, naczelnik wydziału ds. europejskich i planowania rozwoju opolskiego ratusza. - Odwołaliśmy się od pierwotnej decyzji, ale szanse na zdobycie tych pieniędzy są niewielkie – dodaje Wesołowska.
W tej sytuacji miasto Opole na działania promocyjne związane z Festiwalem będzie mieć do dyspozycji maksymalnie milion złotych (zależnie od tego, o ile wzrosną koszta po stronie TVP). - W związku z taką sytuacją w przyszłym tygodniu spotykamy się, aby przeanalizować dokładnie z których imprez okołofestiwalowych i działań promocyjnych będzie trzeba zrezygnować – przyznaje Krzysztof Kawałko, wiceprezydent Opola. - Chcieliśmy zacząć już w marcu, potem w trakcie Dni Opola i wreszcie przed samym festiwalem na końcówce roku kończąc. Wątpię, aby taki plan udało się utrzymać. Zapewniam jednak, że wybierzemy najlepsze pomysły i te będziemy realizować – zapewnia Kawałko.
Jak udało nam się ustalić – nie wszystkie środki związane z promocją festiwalu są zapisane bezpośrednio w wydatkach budżetowych ratusza. Dla przykładu 12 odcinków programu „Opole! Kocham Cię” zostało dofinansowanych ze środków Muzeum Polskiej Piosenki. Ile ratusz wydał na ten projekt – póki co nie ujawnia. - Koszt wszystkich projektów ujawnimy po dopięciu planów promocji festiwalu – ucina temat Kawałko.
Wydarzenia pod patronatem portalu
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
sirArkadio: Napisał postów [293], status [maniak]
promocja pewnie poszła na premie, dla tych ciężko pracujących jakieś, kilka miesięcy temu..