- Autor: Greg
- Wyświetleń: 6373
- Dodano: 2013-02-02 / 17:00
- Komentarzy: 67
Elektroniczny system zamiast zaświadczeń. eWUŚ się sprawdza.
Po pierwszym miesiącu działania personel placówek opieki medycznej pozytywnie wypowiada się o systemie eWUŚ. Nie narzekają też pacjenci, chociaż w pierwszych dniach działania nowego systemu nie wszyscy byli zadowoleni.
Dzięki wprowadzonemu od 1 stycznia systemowi elektronicznej weryfikacji uprawnień świadczeniobiorców pacjenci, przychodzący do przychodni, poradni czy szpitali nie muszą mieć ze sobą dokumentów, potwierdzających ubezpieczenie. Personel medyczny na podstawie numeru PESEL sprawdza w systemie, czy dany pacjent jest ubezpieczony, a zajmuje to tylko kilka sekund. Jeśli w elektronicznym systemie pojawi się komunikat o braku uprawnień, pacjent może napisać oświadczenie, że jest ubezpieczony.
Korzystanie z systemu jest dobrowolne, ale w praktyce korzystają z niego niemal wszystkie placówki opieki medycznej na terenie całego kraju (98%). Codziennie obsługuje około 3 milionów zapytań.
- W pierwszych dniach działania systemu w niektórych szpitalach były problemy ze zintegrowaniem systemu szpitalnego z eWUŚ, przez co trzeba było codziennie sprawdzać pacjentów - mówi Beata Cyganiuk, rzecznik opolskiego oddziału NFZ. - Teraz wszędzie działa to już automatycznie i weryfikacja pacjentów w szpitalu zajmuje kilka minut dziennie - dodaje.
Zastrzeżeń do działania systemu nie ma także dr Julian Pakosz, wicedyrektor ds. medycznych w Szpitalu Wojewódzkim w Opolu. - System działa bez zarzutu. Teraz zbliża się okres pierwszego rozliczenia z NFZ, więc może się okazać, że coś jeszcze wyjdzie w trakcie, ale jesteśmy dobrej myśli - mówi dr Pakosz.
eWUŚ jest też pozytywnie oceniany przez pacjentów, choć nie oznacza to, że są zadowoleni ze służby zdrowia. - Może jest chwilę szybciej przy rejestracji, ale kolejki do specjalistów jak były, tak są - denerwuje się pan Tadeusz, stojący w kolejce do internisty w przychodni Lux Med na osiedlu Armii Krajowej. - Odstać swoje trzeba - potwierdza pani Maria, stojąca w tej samej kolejce.
Wydarzenia pod patronatem portalu
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
harry: Napisał postów [2393], status [Szycha]
System nie do końca działa idealnie. Znam przypadki, gdzie osoba ubezpieczona poszła do lekarza i w systemie pokazało, że nie ma ubezpieczenia. A jak chciała wypisać oświadczenie to pani w rejestracji powiedziała, że takie oświadczenie to każdy może sobie wypisać niekoniecznie pisząc prawdę więc i tak nie zarejestruje. Panie rejestratorki są najmądrzejsze i wszystko wiedzą najlepiej, więc po co korzystać z usług lekarza i stać w drugiej kolejce?