Rzetelność informacji o imprezach gwarantują poszczególne lokale.
    Rozrywka

    Teatr im. Jana Kochanowskiego

    zaprasza na:

    43. OKT / "Klasyka Żywa" - spektakl: WESELE

    08

    kwietnia

    2018

    NIEDZIELA

    pl. Teatralny 12, 45-056 Opole
    77 454 59 41 453 90 82
    Teatr im. Jana Kochanowskiego
    Ceny biletów

    wstęp:

    BRAK INFORMACJI

    Start imprezy

    start imprezy:

    17:00

    Rezerwacje

    rezerwacje:

    BRAK INFORMACJI

    Narodowy Teatr Stary w Krakowie
    WESELE

    Stanisław Wyspiański

    BILETY:
    Sprzedaż oraz rezerwacja:
    Kasa Teatru
    tel. 77 45 45 941
    bilety@teatropole.pl

    Reżyseria i adaptacja:
    Jan Klata

    Scenografia, kostiumy i reżyseria światła:
    Justyna Łagowska

    Choreografia:
    Maćko Prusak

    Muzyka:
    FURIA w składzie: "Nihil" (gitara, śpiew), "Sars" (gitara basowa), "Namtar" (perkusja), "A." (gitara)

    Realizator dźwięku:
    Łukasz Kamiński

    Konsultacja dramaturgiczna:
    Rafał Węgrzyniak

    Asystent scenografa:
    Piotr Halter

    Asystentka reżysera, inspicjentka, suflerka:
    Katarzyna Gaweł

    Asystenci reżysera (WRD PWST):
    Andrzej Błażewicz, Paweł Sablik

    Obsada:
    Juliusz Chrząstowski
    Beata Paluch
    Radosław Krzyżowski
    Monika Frajczyk (gościnnie)
    Ryszard Łukowski (gościnnie)
    Zbigniew W. Kaleta
    Roman Gancarczyk
    Bartosz Bielenia (gościnnie)
    Krystian Durman
    Andrzej Kozak (gościnnie)
    Jaśmina Polak (gościnnie)
    Anna Radwan
    Ewa Kaim
    Katarzyna Krzanowska
    Grzegorz Grabowski
    Maciej Charyton
    Krzysztof Zawadzki
    Anna Dymna
    Elżbieta Karkoszka (gościnnie)
    Mieczysław Grąbka
    Edward Linde-Lubaszenko (gościnnie)
    Zbigniew Ruciński
    Małgorzata Gorol (gościnnie)
    Zbigniew Kosowski
    Michał Kuźniak (gościnnie)

    premiera: 12 maja 2017, Narodowy Stary Teatr w Krakowie, Duża Scena
    czas trwania: 190 min (2 przerwy)

    Histeryczny atak śmiechu Czepca i Dziennikarza po słynnych słowach "Co tam Panie, w polityce?", a zaraz potem zderzenie ze ścianą dźwięków black metalowej Furii, wtórującej tańcowi­ weselników - tak dynamicznie zaczyna się "Wesele" AD 2017 w reżyserii Jana Klaty. Choć zamiast malowniczej bronowickiej chaty mamy do czynienia z krainą w nieustannej przebudowie, reżyser nie uwspółcześnia dramatu na siłę: zaprojektowane przez Justynę Łagowską rusztowania spowite czarną folią, odrąbany kikut drzewa i pusta kapliczka wyznaczają niepokojącą scenerię, w której spotykają się dwa obce sobie światy. Istniejące osobno: zblazowani, pozbawieni werwy i charyzmy "miastowi" oraz rubaszny "lud", pełen siły, na oślep szukającej ujścia, jednoczące się jedynie w momentach tanecznego transu. Dookoła sceny, na czterech pomnikowych postumentach stoją muzycy z biało-czarnymi twarzami - współczesne chochoły. To w takt ich muzyki rozgrywa się akcja, prowadzona "przez pół drwiąco, przez pół serio", ale w momentach ekstatycznych układów choreograficznych Maćko Prussaka osiągająca temperaturę wrzenia. Po chwili jednak bohaterowie popadną w kolejny marazm, "bawiąc się jeno snami", wiecznie czekając na znak.