• 13
  • Autor: Dżacheć
  • Wyświetleń: 1499
  • Dodano: 2019-01-22 / 07:51
  • Komentarzy: 2

Bądźmy ostrożni - oszuści próbują różnych sposobów

 
 
Bądźmy ostrożni - oszuści próbują różnych sposobów

(Fot. Archiwum)

Wykorzystują uczciwość, chęć pomocy i zaufanie do drugiego człowieka. Oszuści podszywający się za pracowników różnych instytucji, domokrążcy oraz nieuczciwi sprzedawcy często szukają swoich ofiar wśród seniorów. Policjanci z Kędzierzyna-Koźla przyjęli dwa tego typu zgłoszenia. Warto kierować się więc zasadą ograniczonego zaufania. Nie musimy wpuszczać nieznajomych do domu, na wizytę pracowników możemy umówić się w innym terminie a zbyt atrakcyjne promocje warto dokładnie zweryfikować.

17 stycznia br., do policjantów z Kędzierzyna-Koźla zgłosiło się dwóch poszkodowanych mieszkańców miasta. Zostali oni okradzeni we własnych mieszkaniach. Stracili pieniądze i dokumenty.

Jak ustalili pracujący nad sprawą policjanci, tuż po godzinie 10:00 rano, do 76-letniego mieszkańca miasta zapukał nieznajomy mężczyzna. Podał się za pracownika Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Poinformował on seniora, że jego emerytura została źle naliczona i otrzyma od niego zaległe pieniądze. Wykorzystał chwilę nieuwagi domownika i ukradł mu portfel. Po godzinie do 79-latka mieszkającego na sąsiednim osiedlu zapukał mężczyzna, który oświadczył, że jest z Urzędu Skarbowego. Tutaj również - gdy ufny senior robił mu herbatę - mężczyzna szybko zabrał schowane pieniądze.

Pamiętajmy, aby czuć się bezpiecznie we własnym domu nie należy do niego wpuszczać nieznajomych. Kiedy ktoś nieznany puka do naszych drzwi zawsze kierujmy się zasadą ograniczonego zaufania. W takiej sytuacji najlepiej umówić się na inny termin, kiedy w mieszkaniu będzie znajdował się ktoś bliski lub znajomy. Osoba o uczciwych zamiarach nie obrazi się. Jeżeli nieznajomy staje się natarczywy, jak najszybciej zadzwońmy na numer alarmowy 112.

Pamiętajmy, że oszuści modyfikują swoje metody, dziś jest to pracownik Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, a jutro może to być pracownik wodociągów, opieki społecznej czy fałszywy wnuczek lub funkcjonariusz.

Podobne metody działania mogą być wykorzystane przez nieuczciwych domokrążców, którzy namawiają do zakupu np. garnków, pościeli lub urządzeń medycznych po zawyżonych cenach, czy też sprzedaży usług telekomunikacyjnych, dostarczania gazu lub prądu. Często podczas takiej transakcji konsumenci są wprowadzani w błąd i ponoszą w związku z tym dotkliwe straty finansowe, zaciągając wysokie zobowiązania kredytowe, bądź płacąc karę umowną z tytułu zerwania umowy z dotychczasowym dostawcą usług.
reklama
.

Wydarzenia pod patronatem portalu

Napisz co o tym myślisz!

Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

2019-01-26 20:46:59 [83.27.87.*] id:1569658  
MGIEŁKA: Napisała postów [17930], status [VIP] Reputacja
oszuści są kreatywni ...... jak diabli

Nick:
Treść:
2019-01-22 11:20:27 [80.49.164.*] id:1569399  
Bodziulla: Napisał postów [647], status [rozpisany/na] Reputacja
Najgorsze jest to, że pomocy w praktyce nie ma z strony służb, które mają nam pomagać. Oficjalnie pisze się o tym, mówi, ale jeżeli nie dotyczy to kogoś kto ma znajomego w służbie olewają to. Do dzisiaj są ogłoszenia na portalu 24 pomimo ostrzeżeń od nas, nadal się emituje takie treści z kredytami itp.....

Nick:
Treść: