• Autor: Woytazz
    • Wyświetleń: 6428
    • Dodano: 2025-10-09 / 08:10
    • Komentarzy: 4

    Nowa organizacja ruchu w rejonie Makro. Kierowcy muszą przygotować się na zmiany

    Od czwartku, 9 października, kierowców w rejonie Makro w Opolu czekają spore zmiany. Wszystko w związku z trwającą przebudową układu komunikacyjnego i budową tzw. ronda biszkoptowego. Miasto apeluje o zachowanie ostrożności i zwracanie szczególnej uwagi na oznakowanie tymczasowe.

    Nowa organizacja ruchu wprowadza kilka istotnych ograniczeń i objazdów:

    - Od strony ulicy Partyzanckiej w kierunku Dąbrowy i Sławic kierowcy będą mogli skręcić wyłącznie w prawo. Aby dojechać do Dąbrowy lub Sławic, konieczne będzie zawrócenie na węźle przy ulicy Sobieskiego i kontynuowanie jazdy obwodnicą. Bezpośredni przejazd z Partyzanckiej do Sławic zostanie zarezerwowany tylko dla autobusów komunikacji miejskiej.

    - Od strony Sławic ruch pozostanie bez zmian. Nadal będzie można pojechać w kierunku Dąbrowy, Partyzanckiej oraz Strzelec Opolskich - przy czym w tym ostatnim kierunku kierowcy skorzystają z nowej łącznicy.

    - Od strony Dąbrowy ruch również pozostanie niezmieniony - z wyjątkiem kierunku na Strzelce Opolskie, gdzie także obowiązywać będzie przejazd nową łącznicą.

    - Kierowcy jadący od strony Strzelec Opolskich będą korzystać z nowej łącznicy przy Makro, którą poprowadzony zostanie ruch zarówno w kierunku Sławic, Dąbrowy, jak i Partyzanckiej.

    Urzędnicy przypominają, że zmiana organizacji ruchu jest tymczasowa i związana z kolejnym etapem modernizacji ważnego węzła komunikacyjnego w północno-zachodniej części Opola. Budowa ronda biszkoptowego ma poprawić bezpieczeństwo i płynność ruchu w tej części miasta.

    Miasto apeluje do kierowców o cierpliwość, dostosowanie prędkości oraz śledzenie komunikatów dotyczących dalszych zmian w rejonie Makro.

    Zdjęcie (1/5)

    (Fot. Opole)

    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2025-10-09 18:41:09 [194.29.183.*] id:1685209  
    ombre: Napisał postów [20844], status [VIP] Reputacja
    Nowy most na wysokości Groszowic którego budowa nie utrudniałaby ruchu w mieście zmniejszyłby ruch na pozostałych mostach i wtedy można by było budować te wszystkie usprawnienia ruchu co teraz budują. A tak mamy co mamy.

    Nick:
    Treść:
    2025-10-09 10:21:37 [31.60.37.*] id:1685204  
    KK 35947: Napisał postów [4190], status [VIP] Reputacja
    Nie bardziej logiczne byłoby puszczenie tego ruchu przez Północną, obok stadionu i na obwodnicę południową niż robić jeszcze większy korek z tej strony obwodnicy północnej???

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [2]
    2025-10-09 11:03:49 [147.161.248.*] id:1685205  
    dontomasso: Napisał postów [4758], status [VIP] Reputacja
    ale po kija robic cos prosto, jak mozna komplikowac
    2025-10-09 12:01:03 [31.60.37.*] id:1685207  
    KK 35947: Napisał postów [4190], status [VIP] Reputacja
    No tak , nie doszacowałem logiki MZD...