• Autor: kam_ila
    • Wyświetleń: 1647
    • Dodano: 2022-07-11 / 10:05
    • Komentarzy: 5

    Kolejne ograniczenia na A4. Drogowcy szykują się do prac na kolejnym odcinku autostrady

    (Fot. GDDKiA)

    W piątek 8 lipca zakończyły się prace zaplanowane na jezdni południowej autostrady A4. Kolejny etap remontu, na jezdni północnej, ruszy 18 lipca, ale utrudnienia rozpoczynają się już teraz.


    W poniedziałek 11 lipca rozpoczęło się przekładanie barier ochronnych separujących ruch na jezdni północnej na sąsiednią jezdnię południową, w kierunku Katowic. W tym czasie wystąpią utrudnienia na obu jezdniach w postaci zwężenia do jednego pasa ruchu - kierowcy będą się poruszali prawym pasem. Po 18 lipca rozpoczynamy prace na 7 km odcinku jezdni północnej w kierunku Wrocławia od węzła Kędzierzyn-Koźle do granicy z woj. śląskim. Ruch zostanie przełożony na jezdnię południową z układem pasów 2+1. Kierowcy zmierzający w kierunku Wrocławia będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu, a w kierunku Katowic jeden.

    Węzeł Strzelce Opolskie zostanie oddany do ruchu od połowy lipca br. Jednak ze względu na prowadzone prace na jezdni północnej, nie będzie można na nim zjechać od strony Katowic do Strzelec Opolskich i wjechać w kierunku Wrocławia.

    Całe zadanie obejmuje remont jezdni południowej (w kierunku do Katowic) na odcinku o długości około 17,5 km oraz jezdni północnej (w kierunku do Wrocławia) na odcinku o długości około 12,1 km. Ze względu na znaczny zakres robót jest to zadanie realizowane od III kw. 2021 r. do III kw. 2022 r.

    Remont autostrady A4 przewiduje wymianę warstwy wiążącej i ścieralnej, a w niektórych miejscach również wymianę podbudowy. Na przejazdach awaryjnych zamontowane zostaną bariery linowe, a na nowej nawierzchni zostanie położone oznakowanie poziome wykonane w technologii grubowarstwowej. Remont obejmuje także wymianę barier betonowych, budowę systemu odwodnienia drogi oraz prace na czternastu obiektach mostowych.

    Konieczność przeprowadzania sukcesywnych remontów to standardowa procedura po kilkunastu latach eksploatacji. Na nawierzchni pojawiły się spękania podłużne, poprzeczne i siatkowe, wymagające coraz częstszych interwencji. Remont to przede wszystkim poprawa warunków jazdy i zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom autostrady.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2022-07-11 10:16:39 [89.67.3.*] id:1643520  
    DonPedro69: Napisał postów [11077], status [VIP] Reputacja
    Autostrada 2-pasmowa to jakieś nieporozumienie. Wciąż mnie dziwi, że taką zbudowano, podczas gdy wszystkie nowe wówczas odcinki w DE były już tylko 3-pasmowe, a stare były poszerzane.

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [4]
    2022-07-11 12:28:22 [82.135.82.*] id:1643524  
    Jerry: Napisał postów [4705], status [VIP] Reputacja
    Bo Polsza jest 100 lat za murzynami.
    2022-07-11 12:40:25 [89.67.3.*] id:1643525  
    DonPedro69: Napisał postów [11077], status [VIP] Reputacja
    W pewnych sprawach to niestety jest ;-)
    2022-07-12 08:39:59 [31.0.41.*] id:1643571  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Don to chyba niewieloma autostradami w DE jeździłeś. Bardzo dużo odcinków jest z 2 pasami. Może nawet więcej niż tych z 3 pasami. Co nie zmienia faktu że na A4 jest ruch który domaga się 3 pasów.
    2022-07-12 10:20:52 [89.67.3.*] id:1643580  
    DonPedro69: Napisał postów [11077], status [VIP] Reputacja
    Słuszna dedukcja ;-)