- Autor: kam_ila
- Wyświetleń: 1647
- Dodano: 2022-07-11 / 10:05
- Komentarzy: 5
Kolejne ograniczenia na A4. Drogowcy szykują się do prac na kolejnym odcinku autostrady
W piątek 8 lipca zakończyły się prace zaplanowane na jezdni południowej autostrady A4. Kolejny etap remontu, na jezdni północnej, ruszy 18 lipca, ale utrudnienia rozpoczynają się już teraz.
W poniedziałek 11 lipca rozpoczęło się przekładanie barier ochronnych separujących ruch na jezdni północnej na sąsiednią jezdnię południową, w kierunku Katowic. W tym czasie wystąpią utrudnienia na obu jezdniach w postaci zwężenia do jednego pasa ruchu - kierowcy będą się poruszali prawym pasem. Po 18 lipca rozpoczynamy prace na 7 km odcinku jezdni północnej w kierunku Wrocławia od węzła Kędzierzyn-Koźle do granicy z woj. śląskim. Ruch zostanie przełożony na jezdnię południową z układem pasów 2+1. Kierowcy zmierzający w kierunku Wrocławia będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu, a w kierunku Katowic jeden.
Węzeł Strzelce Opolskie zostanie oddany do ruchu od połowy lipca br. Jednak ze względu na prowadzone prace na jezdni północnej, nie będzie można na nim zjechać od strony Katowic do Strzelec Opolskich i wjechać w kierunku Wrocławia.
Całe zadanie obejmuje remont jezdni południowej (w kierunku do Katowic) na odcinku o długości około 17,5 km oraz jezdni północnej (w kierunku do Wrocławia) na odcinku o długości około 12,1 km. Ze względu na znaczny zakres robót jest to zadanie realizowane od III kw. 2021 r. do III kw. 2022 r.
Remont autostrady A4 przewiduje wymianę warstwy wiążącej i ścieralnej, a w niektórych miejscach również wymianę podbudowy. Na przejazdach awaryjnych zamontowane zostaną bariery linowe, a na nowej nawierzchni zostanie położone oznakowanie poziome wykonane w technologii grubowarstwowej. Remont obejmuje także wymianę barier betonowych, budowę systemu odwodnienia drogi oraz prace na czternastu obiektach mostowych.
Konieczność przeprowadzania sukcesywnych remontów to standardowa procedura po kilkunastu latach eksploatacji. Na nawierzchni pojawiły się spękania podłużne, poprzeczne i siatkowe, wymagające coraz częstszych interwencji. Remont to przede wszystkim poprawa warunków jazdy i zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom autostrady.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
DonPedro69: Napisał postów [11077], status [VIP]
Autostrada 2-pasmowa to jakieś nieporozumienie. Wciąż mnie dziwi, że taką zbudowano, podczas gdy wszystkie nowe wówczas odcinki w DE były już tylko 3-pasmowe, a stare były poszerzane.