- Autor: kam_ila
- Wyświetleń: 2043
- Dodano: 2022-07-05 / 10:55
- Komentarzy: 9
20 lipca wejdzie w życie uchwała krajobrazowa. Radni PO: Miasto i przedsiębiorcy nie są gotowi
Opolscy przedsiębiorcy proszą o wydłużenie okresu przejściowego uchwały krajobrazowej miasta Opola. Mieszkańcy i przedsiębiorcy nie są jeszcze gotowi na te zmiany.
20 lipca 2022 r. kończy się 36-miesieczny okres dostosowawczy do wymogów Uchwały Reklamowej Miasta Opola. Od tego dnia wszystkie reklamy (stare i nowe) muszą być zgodne z przepisami uchwalonymi przez Radę Miasta Opola.
Radni Platformy Obywatelskiej na wniosek kilkudziesięciu przedsiębiorców chcą wydłużenia daty wejścia uchwał w życie do końca tego roku. Swoją prośbę argumentują ciężkim okresem przygotowawczym, na który wpłynęła pandemia oraz wojna za wschodnią granicą kraju.
- Chcemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców i wniesiemy projekt zmieniający uchwałę, aby czas wdrożenia uchwały wydłużyć o 5 miesięcy, czyli do końca roku. Przedsiębiorcy będą mogli na spokojnie się dostosować. Nie wygląda na tę chwilę, by Opole było gotowe na wdrożenie tej uchwały. Gdyby weszła zaraz w życie byłaby tylko martwym prawem, lub zaczęłoby się nakładanie kar administracyjnych - mówi Przemysław Pospieszyński, opolski radny.
- Zależy nam na tym, by Opole było pięknym miastem. Widzimy, że ten czas, w którym głosowaliśmy za uchwałą krajobrazową, czyli w 2019 roku mieliśmy zupełnie inną sytuację gospodarczą. Dwa lata pandemii spowodowały, że firmy żyjące z reklam, niestety w czasie pandemii martwiły się tylko o utrzymanie działalności i ratowanie jej przed bankructwem. Koszty dostosowania się do uchwały przekraczają możliwości finansowe części firm. To firmy, które płacą w Opolu podatki i zatrudniają mieszkańców Opola. Powinniśmy dać im możliwość i wydłużyć czas, by mogli się dostosować do zapisów tej uchwały - mówi Barbara Kamińśka.
Wielu mieszkańców użycza płotu, lub ściany budynku reklamodawcom. Ta uchwała dotknie także ich, a jak wskazują radni, wiele mieszkańców nie ma o tym pojęcia. - Chcemy, by miasto Opole razem z przedsiębiorcami przygotowało się do wejścia w życie tej uchwały - mówi Pospieszyński.
Uchwała reklamowa jest odpowiedzią na pogłębiający się problem zaśmiecania miasta chaotycznie rozmieszczonymi reklamami. Jej celem jest ochrona krajobrazu naszego miasta oraz ustalenie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, reklam oraz ogrodzeń w Opolu. W świetle obowiązujących przepisów poprzez reklamę rozumie się upowszechnianie w jakiejkolwiek wizualnej formie informacji promującej osoby, przedsiębiorstwa, towary, usługi, przedsięwzięcia lub ruchy społeczne (art. 2 pkt 16a ustawy z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym).
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
DonPedro69: Napisał postów [11075], status [VIP]
Może napiszcie o tym jak przewodniczący PO nawołuje do wojny domowej. Albo coś o jego kłamstwach i grze dla Putina? Nic mu nie grozi za to?