- Autor: Dżacheć
- Wyświetleń: 1461
- Dodano: 2022-03-29 / 12:29
- Komentarzy: 5
Dostała sms o niedopłacie 5 złotych.... z jej konta zniknęło ponad 7 000 złotych
Postęp technologiczny sprawił, że zakupy w znacznym stopniu przeniosły się do sieci. Bez wychodzenia z domu możemy wertować oferty, kupować różne przedmioty i płacić rachunki. To zdecydowanie ułatwia wiele obowiązków. Pamiętajmy jednak, że nie brakuje tam nieuczciwych internautów, którzy w łatwy i szybki sposób chcą osiągnąć zysk. Przekonała się o tym 29-letnia mieszkanka Brzegu, która została oszukana na 7 000 złotych.
W internecie wiele osób może pozostawać anonimowych bądź figurować pod fikcyjnym kontem. Niestety z takich możliwości, w głównej mierze korzystają osoby, które mają złe zamiary. Podszywają się pod prywatne osoby, różne instytucje czy też dostawców prądu i gazu. Kiedy nie zachowamy ostrożności podczas internetowych transakcji szybko możemy stać się ich ofiarą. Przekonała się o tym 29-letnia mieszkanka Brzegu.
W tym przypadku chodziło o uregulowanie należności za prąd. Poszkodowana otrzymał sms-a o niedopłacie. W grę wchodziła kwota 4,27 zł. Dodatkowo wiadomość informowała ją o tym, że w razie nieuregulowania należności, prąd w jej mieszkaniu zostanie odłączony.
Brzeżanka weszła w podany link, gdzie otworzyła się strona łudząco przypominająca witrynę dostawcy prądu. Instruowana kolejnymi poleceniami na stronie, zalogowała się na swoje kontro bankowe, by dokonać wpłaty. Kiedy otrzymała wiadomość, że do bankowości został dodany kolejny telefon zorientowała się, że to oszustwo. W kilka minut z jej konta zniknęło ponad 7 000 złotych.
Jak nie dać się oszukać? Przypominamy o kilku zasadach, które z pewnością pomogą uniknąć nieprzyjemnych sytuacji:
- bądź czujny, gdy otrzymasz wiadomość od kupującego, że już wpłacił, bądź wpłaci pieniądze za sprzedawany przez Ciebie przedmiot, a Ty jedynie poprzez wejście w link i podanie danych karty bankomatowej będziesz miał pieniądze na swoim koncie;
- nie należy podawać danych do bankowości elektronicznej: haseł, loginów, numeru karty i specjalnego kodu zapisanego na karcie. To kod zwany CVV2/CVC2 i nadrukowany jest obok podpisu;
- czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostaje z banku zanim wykorzystasz go nie wiedząc co autoryzujesz;
- każde finalizowanie transakcji poza portalem aukcyjnym czy to przez wiadomości mailowe, sms-y i komunikatory, które zwierają linki powinno wzbudzić naszą czujność;
- w przypadku uzyskania telefonicznej informacji, z której wynika że twoje pieniądze w banku są zagrożone, jak najszybciej się rozłącz i udaj osobiście do banku by to sprawdzić;
- nie ufaj osobom dzwoniącym do Ciebie z instrukcją jak przelać pieniądze na nieznane Ci konto. Nigdy tego nie rób;
- każdy sposób wywarcia na nas presji czasu, pośpiechu, szybkiego sfinalizowania transakcji powinno wzmóc nasza czujność.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
DonPedro69: Napisał postów [11077], status [VIP]
Wiek poszkodowanej sugerowałby pewne doświadczenie i znajomość takich technik działania, a jednak dała się złapać. No cóź... szkoda mi jej.