• Wyświetleń: 984
    • Dodano: 2020-11-15 / 13:00
    • Komentarzy: 0
    • Artykuł sponsorowany

    Remarketing Google Ads - komu jest potrzebny i co jest w nim najważniejsze?

    Remarketing Google Ads - komu jest potrzebny i co jest w nim najważniejsze?Remarketing Google Ads - komu jest potrzebny i co jest w nim najważniejsze?Remarketing Google Ads - komu jest potrzebny i co jest w nim najważniejsze?

    Remarketing Google Ads pozwala stworzyć precyzyjne reklamy i dotrzeć z nimi do bardzo dużego grona skrupulatnie dobranych odbiorców. Dzięki działaniom remarketingowym możesz skutecznie podnieść sprzedaż i zwiększyć zyski. Sprawdź, na czym to polega i co jest najważniejsze w remarketingu AdWords.

    Po co Ci remarketing Google Ads?

    Remarketing wykorzystuje się po to, by klienci, którzy mieli już kontakt z Twoją stroną, chcieli na nią wrócić i skorzystać z Twojej oferty, dokończyć zakupy, których nie skończyli lub w ogóle zdecydować się na dodanie produktów do koszyka i finalizację transakcji. Remarketing AdWords (to poprzednia nazwa Google Ads) jest skuteczny m.in. dlatego, że skupia się na kierowaniu przekazów reklamowych do osób, które już wstępnie zapoznały się z ofertą, a jeśli nie, to przynajmniej miały okazję usłyszeć o Twojej marce. Nie musisz więc przedstawiać się potencjalnym klientom i dawać się poznać od zera. "Wystarczy", że o sobie przypomnisz. No właśnie - co "wystarczy" zrobić i jak remarketing wygląda od strony użytkownika? Sprawdźmy.

    Jak użytkownicy widzą remarketing Google Ads?

    Od strony użytkownika działania remarketingowe wyglądają mniej więcej w sposób następujący:
    - użytkownik odwiedza Twoją stronę - przegląda kategorie, konkretne produkty, dodaje rzeczy do koszyka, ale nie kończy zakupów lub korzysta z Twojej oferty,
    - gdy klient opuszcza stronę, za jakiś czas docierają do niego przekazy reklamowe przedstawiające Twoje produkty czy usługi - mogą to być grafiki, animacje lub wideo z konkretnymi produktami, które go zainteresowały lub (jeśli już co u Ciebie kupił) propozycje innych produktów bądź informacje o nowościach czy promocjach.

    Gdzie wyświetlają się reklamy? W wyszukiwarkach, na innych stronach www czy w serwisach partnerskich Google. Reklamy mogą wyświetlać się także w mediach społecznościowych, np. na Facebooku, ale w tym wypadku nie mówimy o remarketingu AdWords (tylko np. o remarketingu na Facebooku).

    Remarketing Google Ads od strony reklamodawcy

    Aby kampania remarketingowa była skuteczna, musi być odpowiednio zaplanowana, dopasowana do potrzeb i gustów grupy docelowej, a także odpowiednio przeprowadzona. Niezwykle ważne jest precyzyjne dobranie grupy docelowej, wybór odpowiedniej strategii oraz zaprojektowanie atrakcyjnej wizualnie i tekstowo reklamy. Należy zbadać zainteresowania grupy docelowej i określić harmonogram wyświetlania reklam. Częstotliwość wyświetlania przekazów reklamowych powinna być na tyle duża, by użytkownik dał się przekonać Twojej ofercie, ale nie zbyt duża, by nie wywołać efektu odwrotnego do zamierzonego i nie zirytować odbiorców nachalnie pojawiającymi się grafikami czy filmami.

    Ponadto reklama musi być atrakcyjna wizualnie i ciekawa pod kątem treści. Powinna pokazywać produkt czy usługę w interesujący sposób, przyciągać uwagę i jednocześnie być zrozumiała. Treść musi być chwytliwa, krótka, interesująca i w prosty sposób informować użytkowników, co masz do zaoferowania.
    Jak widzisz, remarketing AdWords daje duże możliwości, ale też wymaga pewnej wiedzy. Dzięki odpowiednio zaplanowanej kampanii i konsekwentnie realizowanej strategii dobrze wykorzystasz budżet i szybko zauważysz efekty działań. Jeśli jednak czujesz, że możesz nie mieć wystarczająco dużo czasu na zaplanowanie i przeprowadzenie kampanii lub na zgłębienie wiedzy na temat remarketingu, skorzystaj ze wsparcia specjalistów, np. z usług agencji adCookie.

    Artykuł sponsorowany

    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".