- Autor: Aga_Ko
- Wyświetleń: 2376
- Dodano: 2019-12-28 / 19:00
- Komentarzy: 9
Mikołaj nie trafił w Twój gust z prezentem? Sprawdź co możesz z nim zrobić
Czas rozpakowywania prezentów spod choinki może być przyjemna chwilą, ale zdarza się też, że musimy zachować twarz pokerzysty kiedy w prezencie dostajemy coś zupełnie niepotrzebnego, lub kolejny sweter z reniferem.
Mikołaj nie trafił w Twój gust z prezentem? Sprawdź co możesz z nim zrobić... Oczywiście nie z Mikołajem, bo nietrafiony prezent nie wynika niemal nigdy ze złej woli darczyńcy. O tym, że czas rozpakowywania prezentów nie zawsze kończy się ze szczerym uśmiechem na ustach przekonało się już wielu. Zdarza się bardzo często, że i my mimo szczerych chęci nie trafiliśmy z prezentem. Na szczęście, nie musimy nietrafionego prezentu chować głęboko w szafie.
Jest kilka wyjść z sytuacji, kiedy prezent pod choinką okazał się nietrafiony. Przepisy prawa nie dają nam niestety uprawnień do zwrotu towaru, który zakupiliśmy w sklepie stacjonarnym. Na szczęście większość sklepów posiada własne wewnętrzne regulaminy, które najczęściej zezwalają na zwrot towaru na określonych warunkach.
Jeśli nasz prezent różni się mocno rozmiarem czy kolorem bardzo często można wymienić go w sklepie, albo też zwrócić. Warto wiedzieć, że w większości przypadków potrzebujemy mieć do zwrotu towaru dowód jego zakupu, co niestety będzie musiało nas skłonić do szczerej rozmowy z naszym "Mikołajem".
- Jeżeli dokonujemy zakupu w siedzibie przedsiębiorcy (sklep stacjonarny) to wymiana na nowy towar lub zwrot jest jedynie dobrą wola przedsiębiorcy. U wielu przedsiębiorców możemy zwrócić towar w wyznaczonym przez przedsiębiorce terminie. W tym temacie nie możemy liczyć na pomoc rzecznika, ponieważ kwestii zwrotów nie regulują przepisy - informuje rzecznik praw konsumenta.
Mikołaj, który kupił prezenty online i zachował dowód zakupu, może ten towar zwrócić, wymienić. Zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa ma prawo w ciągu 14 dni od otrzymania towaru (czyli np. odebrania paczki od kuriera czy punktu pocztowego) do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny swojej decyzji.
Co ważne, niektórych przedmiotów, mimo że zostały zakupione przez internet nie będziemy mogli zwrócić. Według art. 38 ustawy konsumenckiej nie zwrócimy m.in. upominku wykonanego na specjalne zamówienie (produkt z nadrukiem jak koszulka, kubek, brelok), kosmetyku ze zdartą folią ochronną, rozpakowanej płyty CD czy gry komputerowej, a także biletu na mecz lub koncert w konkretny dzień i godzinę.
Zdarzają się jednak przypadki, kiedy nie ma możliwość zwrotu naszego podarunku. W tym przypadku nie mamy nic do gadania. Są jednak specjalne działy ogłoszeń, gdzie taki prezent możemy zamienić na inny lub sprzedać. Innym rozwiązaniem jest też podarowanie go komuś potrzebującemu lub wystawienie na aukcję.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
Honda84: Napisał postów [597], status [rozpisany/na]
Można z tym prezentem zrobić kupę.