- Autor: Mat
- Wyświetleń: 15924
- Dodano: 2012-03-24 / 08:10
- Komentarzy: 116
Domaradz w szoku. Mieszkańcy porażeni rachunkami za prąd
Rachunek Marka Widery opiewający na kwotę ponad 4 tysięcy złotych.(Fot: archiwum prywatne)
Dwa, trzy a nawet cztery tysiące złotych – rachunki za energię elektryczną opiewające na takie kwoty otrzymało niedawno kilku mieszkańców wsi Domaradz, w gminie Pokój. Wśród odbiorców prądu zapanowała konsternacja – bo jak twierdzą, nawet przy wielkich staraniach nie byliby w stanie zużyć takiej ilości energii. Jej dostawca - firma Tauron wyjaśnia, że przyczyną wysokich rachunków może być podwójne naliczenie opłat, ale o umorzeniu rachunków póki co nie ma mowy.
- Jak żyję takiego rachunku za prąd nie widziałem, nie mówiąc o tym, żebym ja miał tyle zapłacić – mówi załamany Marek Widera, mieszkaniec wsi Domaradz. - Z rachunku, który otrzymałem wynika, za ostatnich 10 miesięcy mam ponad 4 tysiące złotych niedopłaty. Podkreślam niedopłaty, bo miesiąc w miesiąc rachunki płacę. Nie wiem skąd taka kwota, nie prowadzę w domu żadnej działalności przemysłowej, nie mam żadnych nowych sprzętów – denerwuje się mężczyzna.
W podobnej sytuacji jest jeszcze 20 mieszkańców tej samej wsi. - Kilka razy sprawdzałam, czy mam na rachunku 300 czy 3 tysiące złotych. No i mam 3 tysiące. Początkowo myślałam, że to jakieś żarty. Próbowałam wyjaśniać, ale w obsłudze klienta stwierdzili, że wszystko jest zgodnie z licznikami i że trzeba płacić, bo jak nie to prąd odetną i będziemy żyć jak w średniowieczu – opowiada Beata Moćko. W sprawie swojego rachunku interweniował też Marek Widera. - Ja się pofatygowałem do oddziału dostawcy, jedna pani posprawdzała coś w komputerze i stwierdziła, że z ich strony wszystko jest w porządku. Dostałem propozycję spłaty zadłużenia w ratach i koniec tematu – mówi zrezygnowany.
W pomoc mieszkańcom zaangażował się sołtys sołectwa Domaradz, bo zaczęły do niego napływać informację, że podejrzanie wysokie rachunki mogło otrzymać nawet kilkadziesiąt osób i to nie tylko z jednej miejscowości. - Dzieją się tu u nas ostatnio dziwne rzeczy. Jak ludzie zaczęli wyjaśniać te rachunki, to pojawił się u mnie przedstawiciel dostawcy energii z ulotkami. Pisało na nich, że wskutek złego wprowadzenia danych, rachunki niektórych mieszkańców mogły zostać wystawione nieprawidłowo – mówi Andrzej Pachulski. - W ciągu ostatniego tygodnia pojawili się też we wsi pracownicy dostawcy energii, pozakładali jakieś urządzenia dna słupach, podobno mają diagnozować kto ile zużywa prądu – dodaje Pachulski, który sprawę zgłosił miejscowemu radnemu i nie wyklucza poproszenia o pomoc wojewody opolskiego.
- Nastąpił z naszej strony błąd ludzki. Chodzi o podwójne szacowanie ze strony naszego inkasenta i w związku z tym powstały niedopłaty u naszych odbiorców. Bardzo serdecznie przepraszamy – mówi Tomasz Topola z firmy Tauron Dystrybucja S.A. w Opolu. Ale o anulowaniu wystawionych rachunków, które nawet zmniejszone o połowę przyprawiają o zawrót głowy, póki co nie ma mowy. - Na miejsce wysłaliśmy swoich specjalistów, którzy sprawdzą skąd tak duże rachunki do zapłaty. Mamy już ustaloną grupę najbardziej poszkodowanych osób. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie. Będziemy przyjmować reklamacje – dodaje.
Mieszkańcy na dostawcy energii nie pozostawiają jednak suchej nitki. - To jest skandal. Nawet gdyby ktoś się tu uparł to nie wykręci takich rachunków. A firma która energię dostarcza nagle wykonuje jakieś nerwowe ruchy. Ostatnio przycinali gałęzie drzew przy liniach, robią jakieś dziwne kontrole, że niby bezpieczniki stare, że złe przyłącza. Ktoś musi wziąć odpowiedzialność za ten bałagan, bo my się tu boimy że za chwilę zostaniemy bez prądu – grzmi Marek Widera, który dostał rachunek na ponad 4 tysiące złotych niedopłaty.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
adur: Napisał postów [1], status [żółtodziób]
Ja skorzystałem z oferty Novum, bo prowadzili system sprzedaży pakietowej. Miałem problem z ustaleniem sobie pakietu, bo dopiero poszedłem „na swoje”, ale na podstawie moich rachunków pomogli mi ustalić miesięczne zużycie prądu i ułatwili mi wybór pakietu. No i ucieszyło mnie, że przy każdym pakiecie oferują 36 miesięcy gwarancji ceny