• Wyświetleń: 591
    • Dodano: 2020-03-11 / 14:38
    • Komentarzy: 0
    • Artykuł sponsorowany

    Czy copywriter musi mieć swój cennik?

    Usługi copywriterskie, to usługi jak każde inne. Jednak wśród niezorientowanych zleceniodawców często pokutuje powszechne przekonanie, że rzemieślnicy słowa pracują niewymiernie, że każde zlecenie jest inne, dlatego mogą wyceniać pisanie treści indywidualnie dla każdego klienta. Jest w tym trochę prawdy, ponieważ teksty copywriterskie różnią się od siebie stopniem skomplikowania, a więc wymagają różnego nakładu pracy - dlatego logicznym jest, że ich ceny powinny się różnić od siebie. Zatem każdy profesjonalny copywriter powinien mieć zróżnicowany cennik swoich usług.


    Jak powinien wyglądać cennik copywritera?
    Każdy copywriter powinien przede wszystkim ustalić odpowiednią dla siebie miarę pisanych tekstów, tzn. wycenić jakąś konkretną ilość treści. Do najpopularniejszych miar copywriterskich należą:

    • 1000 zzs (znaki ze spacjami)
        
    • 1000 zbs (znaki bez spacji)
        
    • wyraz
        
    • 100 wyrazów
        
    • strona A4 (2800 - 3000 zzs)

    W zależności od tego na jaki system zdecyduje się nasz copywriter, jedno jest pewne: powinien konsekwentnie trzymać się wybranej miary i podawać w niej wszystkie rodzaje usług.

    Jakie rodzaje usług świadczy copywriter?
    Oczywiście każdy copywriter ma inny cennik, tak więc oferuje też inne usługi. Dlatego prawdopodobnie trudno będzie znaleźć dwie takie same oferty, nawet przeglądając copywriterskie cenniki od Rzeszowa aż po Szczecin. Jednak dobrzy copywriterzy specjalizują się zazwyczaj w wąskim zakresie tekstów - im węższa oferta, tym większe doświadczenie copywritera w pisaniu danego typu treści. Co zrobić w przypadku, kiedy potrzebujemy kompleksowej usługi i różnego rodzaju tekstów? Z pomocą przychodzą agencje copywriterskie, u których szeroka oferta może iść w parze z wysoką jakością, ponieważ zatrudnia sztab pracowników - każdy z nich może specjalizować się w innej dziedzinie.

    Dlatego w przypadku większych zleceń warto skorzystać z usług agencyjnych - mamy gwarancję wyższej jakości oraz szybszej realizacji. Przyjrzyjmy się jednak przykładowym rodzajom usług. W ich skład zwyczajowo wchodzą:

    - artykuły blogowe - każda ceniona firma w dzisiejszych czasach powinna prowadzić swojego bloga, żeby przyciągnąć klientów i podnieść swój prestiż, dlatego to     jeden z najpopularniejszych rodzajów tekstów copywriterskich;
        
    - opisy produktów i kategorii - najbardziej podstawowe rodzaje treści copywriterskich;
        
    - teksty zapleczowe - najtańsze teksty copywriterskie, które mają na celu wspomagać pozycjonowanie i ruch na naszej stronie internetowej;
        
    - treści sprzedażowe - zazwyczaj jeden z droższych rodzajów treści, skupiający się na sprzedażowym charakterze tekstu - dobry copywriter rzeczowo uargumentuje dlaczego dany produkt jest wart zakupu bez zbędnego koloryzowania;
        
    - artykuły eksperckie - zdecydowanie najdroższy rodzaj usług copywriterskich, ponieważ wymaga wnikliwego     przygotowania ze strony piszącego, jeśli chcemy otrzymać specjalistyczne i wnikliwe treści na dany temat;
        
    - korekta opisów - rozwiązanie dla tych, którzy chcą jedynie poprawić językowo lub udoskonalić pod kątem zasad SEO swój istniejący już tekst - jedna z tańszych usług;
        
    - teksty na stronę WWW - wielu copywriterów oferuje kompleksową wycenę całości projektu, co zwykle wiąże się z korzystnym rabatem dla klienta, w myśl zasady - im więcej treści zamawiasz, tym większą otrzymasz zniżkę.

    Jak widać, cennik copywriteramoże przybrać konkretne ramy i nie musi być ustalany na bieżąco dla każdego indywidualnego klienta. Takie podejście jest jawne i uczciwe, dlatego warto korzystać z usług tychcopywriterów, którzy jasno określają warunki współpracy poprzez wcześniejsze przygotowanie takiego cennika - to świadczy również o szacunku do klienta.

    Artykuł sponsorowany

    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".