• Autor: Arleta_K
    • Wyświetleń: 5298
    • Dodano: 2019-12-23 / 10:19
    • Komentarzy: 11

    Pracownicy "Wagon Opole" wciąż bez pieniędzy i pracy

    (Fot. Archiwum)

    Kilkaset osób zatrudnionych w spółce "Wagon Opole" wciąż nie otrzymało zaległych wypłat. Kwota należnych im pieniędzy wzrosła do około 7 tys. złotych. Związki zawodowe informują, że z zarządem firmy nie ma kontaktu. Nie wiadomo również czy od nowego roku ludzie wciąż będą zatrudnieni.

    O problemach w "Wagon Opole" informowaliśmy na początku grudnia, kiedy pracownicy przedsiębiorstwa zajmującego się naprawą jednostek pociągowych przystąpili do strajku. Setki osób protestowało, aby odzyskać wynagrodzenia za wykonaną pracę. Terminy wypłaty świadczeń były kilkukrotnie przesuwane, ale pieniędzy jak nie było, tak nie ma. - Zaległości wynoszą obecnie około 7 tys. złotych na osobę. Każdy z nas próbuje odzyskać pieniądze. Idziemy dwutorowo. Jedna strona dąży do ogłoszenia upadłości spółki, a druga wynajęła prawników na własną rękę - informuje Wiesław Łątka, członek zarządu związków zawodowych przy "Wagon Opole".

    Przypomnijmy, że z informacji uzyskanych od zatrudnionych w firmie osób wynikało, że w chwili obecnej spółka wynajęła część urządzeń warszawskiemu przedsiębiorstwu, którego wagony mają znajdować się na terenie hali, aby to mogło je naprawić na własną rękę. Zlecenie na to dostała tylko część załogi, a reszta miała pozostawać na tzw. płatnym postojowym. To jednak nie rozwiązuje problemu. Ludzie nie wiedzą czy z końcem stycznia, kiedy wygaśnie umowa z Remtrakiem będą mogli wciąż pracować. - Chcielibyśmy, żeby zakład istniał, ale jak nie będzie pomocy ludzi dobrze zorganizowanych to zostaniemy bez środków do życia - dodaje Łątka.

    Próbowaliśmy się skontaktować z rzecznikiem prasowym PKP Intercity, którego spółką jest Remtrak, aby dowiedzieć się czy wcześniej firma miała już problemy ze współpracą z "Wagonówką". Zapytaliśmy również czy w przypadku wygaśnięcia aktualnych umów planowane jest dalsze zatrudnienie. Zapewniono nas, że do piątku (20.12.2019 r.) otrzymamy informację zwrotną. Wciąż jednak nie ma kontaktu z przedsiębiorstwem. Podobnie jak z zarządem spółki "Wagon Opole".

    Aktualizacja: - Wagon Opole pełni rolę podwykonawcy od końca 2015 roku i jest jednym z pięciu zakładów naprawczych taboru współpracujących na podobnych zasadach ze spółką PKP Intercity Remtrak. W związku trwającym audytem, mającym ocenić kondycję i możliwości spółki Wagon Opole, PKP Intercity Remtrak zdecydowało o wynajęciu kilku stanowisk pracy na terenie zakładu oraz zatrudnieniu jego dotychczasowych pracowników. Takie działanie pozwoli na sprawną realizację bieżących oraz dokończenie zaległych zleceń na naprawę wagonów należących do PKP Intercity. Decyzja dotycząca dalszej pomocy dla przedsiębiorstwa zostanie podjęta po zakończeniu audytu.- poinformowała Katarzyna Grzduk, rzecznik prasowy PKP Intercity.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2019-12-23 11:22:57 [83.22.111.*] id:1587249  
    noc_nick: Napisał postów [121], status [wyjadacz] Reputacja
    No to jest problem i gdzie jest nasz Kim? Nie wpadnie na sweet sesję ? Dla aktorów tydzień lub dwa tygodnie temu był czas , a dla ludzi , którzy go m.in. utrzymują już się nie znajdzie ? Może nie wie co powiedzieć ? Przecież ma w ratuszu jedną taką wszystkowiedzącą , znającą odpowiedź na każde pytanie , czytającą w myślach rozmówców. Pokażcie teraz co jesteście warci? Jestem z Opola i nie chcę słyszeć ,aby Wagonówka skończyła tak jak Odra z Nowowiejskiej. Bo praca sprzątaczki w tej firmie miała większą wartość dla miasta, niż całej zbieraniny z ratusza. To z jej podatków utrzymywany był ratusz , a nie odwrotnie.

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [3]
    2019-12-23 14:02:24 [217.173.195.*] id:1587262  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Ty skończ już z tym interwencjonizmem Państwa a tym bardziej samorządów. Oczywiście jest to przykra sytuacja, ale nie sądzę żeby mieszkańcy mieli ochotę dorzucać się do działalności prywatnej firmy.
    2019-12-23 20:51:17 [83.29.236.*] id:1587297  
    dzony: Napisał postów [6525], status [VIP] Reputacja
    wojtas....a z czego jest utrzymywany segment publiczny ! my zarabiamy na wszystkich urzędasów w tym KRAJU!!! od sołtysa po Dudę!!!
    2019-12-27 08:28:40 [217.173.195.*] id:1587430  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Z założenia segment publiczny jest niezbędny do funkcjonowania Państwa. Oczywiście można mieć wiele uwag do skuteczności jego działania, ale nie wiem co to za porównanie. Idąc tym tokiem myślenia wszystko powinno być albo publiczne albo prywatne. A fakt jest taki że są dziedziny naszego życia nad którymi pieczę powinno mieć Państwo, a są takie gdzie Państwo powinno mieć rolę co najwyżej nadzorcy a nie właściciela.
    2019-12-23 22:02:22 [188.147.40.*] id:1587304  
    Mario-Opole: Napisał postów [1386], status [zrobił/a karierę] Reputacja
    Który to raz "wagonówka" pada? Nie ważne jak się nazywa, jak pada raz to tam się nie wraca. Kto wrócił? Szpece? Tatuś z rejtana i jego synciowie? Szpece z grudzić? Ławeczki i inne? Ludzie ogarnijcie się bo tyracie na darmozjadów - na przyszłość jak już naprawdę nie macie wyjścia i wracacie do tego kołchozu - żądajcie najpierw wypłat, później odwalajcie pańszczyznę chyba, że chcecie po raz enty na święta zostać w sandałach

    Nick:
    Treść:
    2019-12-23 15:41:03 [178.43.19.*] id:1587274  
    chrząszcz: Napisał postów [5397], status [VIP] Reputacja
    " W związku trwającym audytem ... Takie działanie pozwoli na sprawną realizację bieżących oraz dokończenie zaległych zleceń ... Decyzja dotycząca dalszej pomocy dla przedsiębiorstwa zostanie podjęta po zakończeniu audytu" ... bełkot i nowomowa w jednym, a pieniędzy jak nie było, tak nie ma ... i nie wiadomo czy będą

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2019-12-23 19:47:31 [5.173.32.*] id:1587294  
    McLfan: Napisał postów [1508], status [Szycha] Reputacja
    IC się martwi tylko i wyłącznie o swoje wagony, bo mają potężne braki, a nie o pracowników, którzy nie mają płacone. I nie. IC im nie zapłaci. Nie może. I nie powinno.
    2019-12-23 17:35:25 [83.22.111.*] id:1587284  
    noc_nick: Napisał postów [121], status [wyjadacz] Reputacja
    Jestem przeciwnikiem interwencjonizmu państwa. W skrócie jestem za tym , aby zostawiać jak najmniej pieniędzy urzędasom, a jak najwięcej ludziom , którzy uczciwie na nie pracują. Zresztą uogólniając to ludzie generują rozwój, wzrost itd. , a nie urzędas za biurkiem. Poza tym, mimo wszystko wolałbym dorzucać do Wagonówki, niż do zbieraniny z ratusza i innych przechowalni w mieście. Jeśli padłaby Wagonówka to powinno się wylać ekipę ratusza na zbity pysk, a zaoszczędzone dzięki temu pieniądze przeznaczyć na ratowanie tej firmy. A nie jak w przypadku CWK , gdzie było dwa miliony strat rocznie i nikt nie poniósł za to odpowiedzialności. Był tylko bełkot o nowych pomysłach za które znów pewnie przyjdzie nam słono płacić.

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2019-12-23 19:45:33 [5.173.32.*] id:1587293  
    McLfan: Napisał postów [1508], status [Szycha] Reputacja
    A co ma ratusz do wagonówki?
    2019-12-23 13:10:48 [31.60.45.*] id:1587258  
    liberty: Napisał postów [5282], status [Szycha] Reputacja
    Czemu PKP samo nie prowadzi naprawy swoich pociągów?!

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2019-12-23 14:04:22 [217.173.195.*] id:1587263  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Bo to jest ekonomicznie nieuzasadnione. To jest normalne tak jak w transporcie samochodowym. Oczywiście przewoźnicy mają podstawową obsługę mechaniczną ale jakieś większe naprawy i modernizacje zlecają fachowym warsztatom.