• 0
 
  • Autor: Aga_Ko
  • Wyświetleń: 3118
  • Dodano: 2018-01-12 / 11:03
  • Komentarzy: 13

Coraz bliżej budowy sygnalizacji świetlnej dla pieszych na ul. Sosnkowskiego

 
 
Coraz bliżej budowy sygnalizacji świetlnej dla pieszych na ul. Sosnkowskiego

(Fot. Dżacheć)

Zapowiadana od dłuższego czasu modernizacja przejścia dla pieszych przy ul. Sosnkowskiego w Opolu w końcu dojdzie do skutku. Na ten cel Miasto Opole musiało zwiększyć środki i ogłosić kolejny przetarg

Miejski Zarząd Dróg inwestycję na ulicy Sosnkowskiego planował już w roku ubiegłym, jednak przetarg, który został ogłoszony nie wyłonił wykonawcy z powodu zbyt wysokich ofert. Skrzyżowanie ulicy Szarych Szeregów z Sosnkowskiego jest jednym z bardziej niebezpiecznych. Szczególny nacisk pomysłodawców inwestycji wiązał się z przejściem dla pieszych, z którego korzystają uczniowie szkoły podstawowej nr 15. Jak twierdzą, zbyt często dochodziło tam do wypadków z udziałem pieszych, stąd sygnalizacja świetlna ma nie tylko poprawić ich bezpieczeństwo, ale także spowolnić ruch wzdłuż długiej ulicy. W ubiegłym roku 62 letni kierowca potrącił na tym przejściu prawidłowo przechodzących kobietę w ciąży, dziecko i mężczyznę.

W planach jest także ułatwienie przejazdu rowerzystom przez przejście, oraz budowa nawierzchni ścieżki rowerowej. W ramach inwestycji poszerzony zostanie przejazd dla rowerzystów na wlocie ul. Szarych Szeregów oraz budowa pasa ostrzegawczego na zatoce autobusowej od strony Kolonii Gosławickiej oraz przed przejściem dla pieszych na wlocie ul. Szarych Szeregów.

Dotychczas bezpieczeństwo na ulicy miały poprawić zamontowane na wysokości szkoły "poduszki berlińskie", które powodowały zwolnienie prędkości na tym odcinku drogi. Długi czas temu zlikwidowano też lewoskręt z ulicy Szarych Szeregów. Według nowych planów, po zamontowaniu sygnalizacji świetlnej lewoskręt powróci.
- Drugi przetarg wyszedł lepiej i taniej. Po rozmowach z prezydentem ustaliliśmy, że rozstrzygniemy ten przetarg. Wniosek o zwiększenie środków trafi na sesję Rady Miasta, po czym będzie można go rozpatrzyć - informuje Zbigniew Bahryj, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu.



reklama

Wydarzenia pod patronatem portalu

Napisz co o tym myślisz!

Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

2018-01-12 14:44:57 [178.235.146.*] id:1549444  
motylopole: Napisał postów [21], status [nowy] Reputacja
trzecie "światła" na docinku kilkuset metrów. nie ma innych rozwiązań??

Nick:
Treść:
Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [6]
2018-01-12 16:09:00 [83.230.46.*] id:1549446  
KK 35947: Napisał postów [734], status [stały bywalec] Reputacja
Nie ma ,bo decydenci opolscy mają jobla na punkcie kolorowych światełek
2018-01-12 20:42:05 [178.252.17.*] id:1549465  
PauloOp23: Napisał postów [2498], status [Szycha] Reputacja
To nie mania kolorowych światełek a paranoiczne walczenie z zakorkowanym Opolem.Bo na zakorkowane miasto najlepsza recepta jest zakorkować je bardziej tak aby piesi mogli się płynnie poruszać do sklepów.
2018-01-13 10:38:12 [178.252.18.*] id:1549479  
Anija: Napisał postów [8], status [nowy] Reputacja
Nieważne ile świateł postawią. I tak piesi przechodzić będą obok lub na przejazdach rowerowych.
2018-01-14 10:53:23 [89.64.36.*] id:1549508  
krytycznie: Napisał postów [190], status [starszy wyjadacz] Reputacja
Są. Zmuszenie kierowców (i innych użytkowników dróg) do stosowania przepisów i kulturalnego zachowania.
2018-01-14 13:03:18 [83.230.46.*] id:1549514  
KK 35947: Napisał postów [734], status [stały bywalec] Reputacja
Krytycznie@,w sumie to masz rację tylko powinieneś zamienić kierowców z pieszymi i rowerzystami w swoim wpisie...,mimo że poziom głupoty w tych grupach jest podobny to konsekwencje dla dwóch pierwszych są największe.
2018-01-14 21:38:22 [89.64.36.*] id:1549534  
krytycznie: Napisał postów [190], status [starszy wyjadacz] Reputacja
No właśnie - dlatego my kierowcy musimy uważać podwójnie, bo nas chroni puszka, a tamci są niechronieni. I dlatego my, piesi i rowerzyści, musimy w końcu zrozumieć, że mając pierwszeństwo musimy podwójnie uważać, bo życie mamy jedno.
2018-01-13 16:00:06 [178.43.14.*] id:1549490  
Bodziulla: Napisał postów [512], status [starszy pismak] Reputacja
Gdyby była kultura kierujących i pieszych na pewno nie byłoby takich głupich rozwiązań i kosztownych. Poduszki są i praktycznie nic nie daje a nieraz widzę jak ktoś przechodzi a jakiś kretyn pomiędzy poduszkami i sru. Ciekawe czy zdając egzamin tak robili?

Nick:
Treść:
Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
2018-01-14 10:51:40 [89.64.36.*] id:1549507  
krytycznie: Napisał postów [190], status [starszy wyjadacz] Reputacja
I znając Opole, światła będą totalnie antypiesze z czasem oczekiwania na zielone minutę lub więcej i cyklem ośmiosekundowym. No ale nie od dziś wiadomo, że miasto ma wszystkich innych użytkowników dróg poza samochodami prywatnymi w totalnej pogardzie. Co tam biedacy na piechotę, rowerach czy w autobusach :/
2018-01-12 15:36:49 [178.252.17.*] id:1549445  
PauloOp23: Napisał postów [2498], status [Szycha] Reputacja
No tak.Ograniczenie,poduszki,światła,może jeszcze szlabany postawcie bo szlachta przejść nie potrafi. Takie wielkie osiedle to zróbcie podziemne przejście z gotowych prefabrykatów betonowych.Akcja potrwała by max tydzień a problem był by rozwiązany. A tak będzie korek jakich mało bo przecież guzik będzie wiecznie wciśnięty bo tam zawsze ktoś przełazi.

Nick:
Treść:
Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [2]
2018-01-12 17:18:15 [83.7.100.*] id:1549447  
Ant: Napisał postów [163], status [starszy wyjadacz] Reputacja
Znając przygody Opola z budowami może to być rok :D
2018-01-12 18:26:56 [178.252.17.*] id:1549455  
PauloOp23: Napisał postów [2498], status [Szycha] Reputacja
No tak samo stawianie sygnalizacji będzie trwało kilka tygodni bo przecież muszą postawić sygnalizatory,instalacje oraz szafę sterującą.To musi trwać i kosztować bo to Opole.
2018-01-12 13:07:30 [83.29.42.*] id:1549441  
tata: Napisał postów [1927], status [Szycha] Reputacja
Nareszcie

Nick:
Treść: