• Wyświetleń: 4427
    • Dodano: 2016-09-13 / 12:05
    • Komentarzy: 0
    • Artykuł sponsorowany

    Docenianie i rozwój w pracy? To możliwe!

    Chcesz, aby praca dawała na co dzień satysfakcję i pozwalała realizować różne życiowe plany? Zależy Ci na rozwoju kariery i ciągłym doskonaleniu różnego typu kompetencji? Jeśli tak, to zachęcamy do poznania Capgemini.


    „Nawet najdalszą podróż zaczyna się od pierwszego kroku” – to starożytne przysłowie niezwykle trafnie oddaje prawdę o rozwoju kariery zawodowej. Przekonał się o tym Damian Gryga związany z firmą Capgemini od prawie pięciu lat. – Byłem w zespole, który „otwierał” biuro w Opolu – wspomina. Zaczynał jako Customer Service Advisor (Asystent ds. Wsparcia Klienta). Po pięciu miesiącach awansował na Kierownika Zmiany w nowo powstałym projekcie. Następnie został Team Leaderem, a obecnie jest Team Managerem.

    Rozwój i współpraca


    – Zaczynając pracę, poznałem możliwe kierunki rozwoju: ścieżkę techniczną i liderską – wyjaśnia Damian. Zdecydował się na tę drugą, ponieważ lubi pracować z ludźmi, podejmować decyzje oraz ukierunkowywać pracowników i pomagać im w dalszej karierze w Capgemini. Jego zdaniem dla Team Managera ważny jest rozwój zespołu. Co to oznacza w praktyce? – Początkowo szukam w pracownikach talentu i cech, które predysponują ich do objęcia poszczególnych ról na drodze rozwoju zawodowego. Następnie pomagam w przygotowaniu ścieżki kariery i wspieram ich w trudnych momentach. Członkowie zespołu mogą polegać na mnie, a ja wiem, że mogę liczyć na nich w każdej kryzysowej sytuacji – tak o swojej pracy i atmosferze w firmie mówi Damian.

    Wiedza i kompetencje


    Z kolei wspomniana techniczna ścieżka okazała się idealnym rozwiązaniem dla Andrzeja Mainka – obecnie Inżyniera infrastruktury w Capgemini. Przez cztery lata, od kiedy jest w Capgemini, przeszedł drogę od Asystenta Wsparcia Technicznego VOICE i Specjalisty Wsparcia Technicznego do obecnego stanowiska. – Wraz z rozwojem biura pojawiały się możliwości awansu w kierunkach zarządzania a także technicznych, na takie stanowiska, jak Administratorzy Windows/Linux czy właśnie Inżynier infrastruktury – wyjaśnia Andrzej. Zauważa jednocześnie, że firma daje możliwości rozwoju kompetencji związanych nie tylko stricte z daną funkcją, ale także tych bardziej „uniwersalnych” i równie atrakcyjnych z punktu widzenia pracownika.
    Oprócz indywidualnego wdrożenia do obowiązków przez przełożonego lub współpracowników, Capgemini umożliwia dostęp do materiałów szkoleniowych on-line oraz organizuje szkolenia z trenerem. Kolejnym rozwiązaniem wspierającym rozwój pracownika są tzw. akademie, które przygotowują do objęcia wyznaczonego stanowiska poprzez poznanie i rozwijanie odpowiednich kompetencji. Uczestnicy akademii omawiają różne sytuacje, jakie mogą mieć miejsce na nowym stanowisku, nabywają także niezbędnych umiejętności technicznych. – Udział w jednej z takich akademii umożliwił mi awans na obecne stanowisko, a proces rekrutacji wewnętrznej odbył się szybko i sprawnie – wspomina Andrzej. Znaczenie pozyskiwania nowej wiedzy podkreśla także Jerzy Kubis, który w 2012 r. zaczynał na stanowisku Asystenta ds. Wsparcia Technicznego Klienta Niemieckojęzycznego, następnie został Specjalistą w tym obszarze, a obecnie jest Change Managerem. W rozwoju pomogły mu m.in. liczne szkolenia internetowe na platformie MyLearning oraz możliwość uzyskania certyfikatu ITIL. – Bardzo dobra ocena roczna daje nie tylko gratyfikację finansową, ale także utwierdza w przekonaniu, że podejmowany wysiłek się opłaca zarówno pracodawcy, jak i samemu pracownikowi. Motywuje to także do dalszej pracy na tak wysokim poziomie – zauważa Jerzy.

    Informacja zwrotna


    Odpowiednia komunikacja w miejscu pracy to warunek, bez którego niemożliwe byłoby skuteczne realizowanie kolejnych planów zawodowych. Aby pracownicy mogli się rozwijać, niezbędne jest otrzymywanie informacji zwrotnej dotyczącej ich osiągnięć oraz mocnych i słabych stron. Aspekty te powinny stanowić uzupełnienie wiedzy na temat tego, jakie ścieżki kariery są dla nich dostępne. Dlatego w Capgemini każdy zna zakres swojej odpowiedzialności, a wyniki i ocena pracy są indywidualnie komunikowane i uzasadniane przez przełożonego. Przekazywane są także informacje o osiągnięciach zespołu, dotrzymywaniu terminów czy ewentualnej konieczności polepszenia efektywności.
    Znaczenie informacji zwrotnej udzielanej pracownikowi podkreśla Kamil Joszczok, mówiąc o drodze, jaką przebył przez niecałe 3 lata w Capgemini od Asystenta ds. Wsparcia Klienta do obecnie zajmowanego stanowiska Major Incident Managera. W podjęciu decyzji o kierunku rozwoju kariery pomogły mu rozmowy roczne z managerem, które podsumowują wyniki i podejście do pracy. Jednak szczególnie cenne okazały się informacje otrzymane, gdy próbował swoich sił w rekrutacji wewnętrznej oraz aplikując do udziału w akademii. – Za pierwszym podejściem się nie udało, jednak zyskałem wówczas wiele przydatnych informacji zwrotnych na mój temat, które pozwoliły mi na ustalenie tego, co powinienem zmienić oraz nad czym pracować, jeśli chcę się rozwinąć. Dowiedziałem się również, jakie szkolenia e-learningowe będą odpowiednie – wylicza. Kamil dopiero zaczyna sprawdzać swoje siły w nowej roli, ale zaznacza z przekonaniem: – Już wiem, że był to dobry wybór. Teraz planuję, co zrobić oraz jak działać, aby dalej awansować.

    Światowe standardy


    Kolejną ciekawą historię opowiada Łukasz Prudlik, Customer Service Specialist, a poprzednio Asystent ds. Wsparcia Klienta niemieckojęzycznego, który jest związany z Capgemini od około dwóch lat. Zaznacza on jeszcze inny aspekt dotyczący obecnego pracodawcy – obowiązujące standardy. Wcześniej pracował bowiem w dużo mniejszej spółce, ma zatem doświadczenia ze współpracy z różnego typu firmami. – Organizacja, która ma ściśle określone reguły i zasady, jest bardziej wydajna, łatwiejsza w zarządzaniu oraz bardziej przyjazna pracownikom. Zmiana pracy pomogła mi w podniesieniu kwalifikacji, a oferowane liczne szkolenia i kursy przyczyniają się do zdobywania kompetencji z różnych dziedzin. Dodatkowo jest to praca zespołowa w międzynarodowym środowisku, a możliwości rozwoju i awansów jest wiele. Dlatego Capgemini to pracodawca przyszłościowy, a moja przygoda z firmą dopiero się zaczyna – deklaruje Łukasz.

    Liczne benefity


    Niezależnie od wybranej ścieżki rozwoju zawodowego, Grupa Capgemini na całym świecie dba o swoich pracowników. Dlatego każdy może liczyć na zawarcie umowy o pracę – dotyczy to również uczestników programów rozwojowych takich, jak chociażby „Clic'kaj po niemiecku!”. Jednocześnie firma oferuje m.in. ubezpieczenie oraz prywatną opiekę medyczną. Dużą popularnością cieszy się również oferta MyBenefit, w ramach której pracownik otrzymuje dostęp do zajęć sportowych, ofertę kulturalną i inne profity.
    Dzięki przyjętym standardom Capgemini tworzy przyjazne miejsce pracy i możliwość stałego rozwoju zawodowego zgodnego z jasną ścieżką kariery. Podejście firmy zostało docenione przez uznane organizacje, które przyznały jej tak prestiżowe tytuły, jak:
    •    Najlepsze Miejsce Pracy IT w Polsce 2015 wg "Computerworld";
    •    Top Employer Poland 2016 przyznany przez Top Employers Institute badający firmy pod kątem warunków zatrudnienia i kultury organizacyjnej,
    •    Most Attractive Employers Poland 2015 w badaniu Universum;
    •    World's Most Ethical Companies 2016 wg Ethisphere Institute.

    O firmie Capgemini:


    Z zespołem 180 tysięcy osób w ponad 40 krajach Capgemini jest jednym z największych na świecie dostawców usług konsultingowych, technologicznych i outsourcingu.
    Grupa odnotowała w 2015 globalny przychód w wysokości 11,9 mld euro. Wspólnie z klientami, Capgemini tworzy i dostarcza rozwiązania biznesowe i technologiczne, które pasują do ich potrzeb. Głęboko wielokulturowa organizacja opracowała własny sposób pracy, The Collaborative Business ExperienceTM oraz własny globalny model dostarczania usług – Rightshore®.
    Rightshore® jest znakiem towarowym należącym do Capgemini.

    Więcej informacji na www.pl.capgemini.com


    W związku z dynamicznym rozwojem działu Cloud Infrastructure Services w Opolu obecnie Capgemini prowadzi rekrutacje na stanowiska dla osób posługujących się językiem niemieckim oraz niderlandzkim. Możliwy jest także udział w Programie rozwojowym „Clic`kaj po niemiecku”.
    Mieszkasz w województwie Opolskim lub jesteś gotowy do zmiany miejsca zamieszkania? Zachęcamy do aplikowania! praca.pl@capgemini.com

    Artykuł sponsorowany

    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest całkowicie zamknięte.

    ,
    reklama

    Najczęściej czytane

    Polub nas!

    Chmura tagów

    Ogłoszenia