- Autor: Mat
- Wyświetleń: 11563
- Dodano: 2014-07-25 / 12:38
- Komentarzy: 154
Autobusy MZK Opole pod nowym rygorem bezpieczeństwa
MZK zdecydowało się wprowadzić nowe zasady nadzoru nad stanem technicznym autobusów.(Fot: archiwum)
Przypadek z marca tego roku, kiedy przy ul. Domańskiego od autobusu opolskiego MZK oderwało się koło i uderzyło w samochód osobowy nie pozostał bez echa. Do odpowiedzialności za to zdarzenia został pociągnięty nie tylko kierowca. Zmiany w funkcjonowaniu spółki odczuli wszyscy, bo jak zapewnia ratusz, któremu podlega MZK, teraz większy nacisk położono na bezpieczeństwo pasażerów.
Sytuacja z 17 marca przy ul. Domańskiego mogła zakończyć się tragicznie. Właśnie tego dnia wieczorem od autobusu MZK marki MAN z 2011 roku odpadło tylne koło i uderzyło w przód renault megane. Na szczęście dla jego kierowcy koło uderzyło w boczną część maski i skończyło się tylko na niegroźnych potłuczeniach mężczyzny. Przypadkiem natychmiast zainteresował się prezydent Opola, który szybko wydał serię zaleceń dotyczących standardów bezpieczeństwa w miejskiej spółce. - A co gdyby takie koło oderwało się przy większej prędkości z autobusem pełnym ludzi? Przecież to niedopuszczalne, żeby po drogach jeździły autobusy w takim stanie - zwracali uwagę nasi forumowicze.
Wygląda na to, że zalecenia prezydenta w kwestii bezpieczeństwa zostały w MZK potraktowane poważnie. - Najważniejszą kwestią był nadzór nad stanem technicznym autobusów, które codziennie wożą tysiące osób po Opolu. Dlatego oprócz standardowych przeglądów technicznych dołożyliśmy jeszcze dodatkowe, które odbywają się wybiórczo. Nie są przypisane do konkretnego dnia – wyjaśnia Tomasz Zawadzki, naczelnik biura organizacji transportu zbiorowego opolskiego ratusza.
Spółka postanowiła też dokładnie przyglądać się zużyciu podwozia w swoich autobusach. - Na kołach zamontowane zostały specjalne nakładki monitorujące na bieżąco stan mocowania. Obowiązkiem kierowców jest dokonywanie odczytu takiej nakładki przed każdym wyjazdem na trasę – podkreśla Zawadzki. - Efekty wprowadzonych obostrzeń będą oczywiście analizowane i w razie potrzeby mogą zostać uzupełnione o kolejne elementy. Bezpieczeństwo pasażerów jest najważniejsze – podsumowuje naczelnik biura organizacji transportu zbiorowego opolskiego ratusza.
Napisz co o tym myślisz!
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
maldo-32: Napisał postów [525], status [rozpisany/na]
Śmieszne jest to że kierowce ciągają bo przecież on przychodzi do pracy bierze wóz i jedzie,a co z mechanikami odpowiedzialnymi za stan techniczny?To oni dokonują napraw itp na zajezdni.To oni jako pierwsi powinni być pociągnięci do odpowiedzialności bo to oni są odpowiedzialni za stan techniczny autobusów.