- Autor: Greg
- Wyświetleń: 3570
- Dodano: 2014-04-30 / 13:17
- Komentarzy: 11
Fajbusiewicz: nie pozwólmy oszustom okradać naszych dziadków
Taki billboard zawiśnie w największych miastach Polski.
- Naliczyliśmy już ponad sto metod, którymi przestępcy posługują się, by oszukać seniorów i wyłudzić od nich pieniądze. Chcemy, by nasza kampania uruchomiła u seniorów czerwoną lampkę zawsze wtedy, kiedy odbiorą telefon, kiedy spojrzą przez wizjer w drzwiach - tłumaczył w Opolu Michał Fajbusiewicz, autor programów telewizyjnych o tematyce kryminalnej. Dziś w Opolu odbyła się konferencja inaugurująca ogólnopolską kampanię "Nie znasz, nie otwieraj".
Kampania skierowana jest do osób starszych, które często padają ofiarami nieuczciwych akwizytorów, czy zwykłych oszustów wykorzystujących ich łatwowierność i niewiedzę. Ostatnio niezwykle popularna jest metoda "na wnuczka", którą wykorzystują oszuści. Gdy zrobiło się o niej głośno w mediach niektórzy seniorzy zaczęli być czujni, dlatego przestępcy zmieniają scenariusze działania.
- Najnowszą metodą o której słyszałem jest podszywanie się przestępców pod policjantów. Najpierw listonosz przynosi emeryturę czy rentę, a godzinę po nim do drzwi seniora pukają fałszywi policjanci, którzy twierdzą, że prowadzą śledztwo w sprawie sfałszowanych banknotów. Są przygotowani: wyciągają lupy, białe rękawiczki, protokoły i proszą o pokazanie banknotów, które przyniósł listonosz - opowiada Michał Fajbusiewicz, który został ambasadorem społecznym kampanii "Nie znasz, nie otwieraj". - Oczywiście stwierdzają, że część banknotów może być fałszywa dlatego po podpisaniu protokołu zabierają je "do laboratorium" - dodaje redaktor Fajbusiewicz.
Organizatorzy kampanii przypominają, że ostatnio uwolnił się rynek energetyczny, dlatego sprzedawcy "tańszego prądu" często krążą od domu do domu. - Wśród nich są też oszuści, podpisujący lipne umowy, pobierający zaliczki - ostrzegają.
Marcin Kwaśny - przedstawiciel fundacji zwraca uwagę, że problem dotyczy nie tylko małych miejscowości czy ludzi niewykształconych. - Parę tygodni temu metodą "na wnuczka" została okradziona babcia premiera Włoch Matteo Renziego. Kobieta wpuściła do domu kilku mężczyzn, którzy przedstawili się jako koledzy jej syna. Wiadomo, premier nie ma czasu więc przysłał ich, by załatwili pewną sprawę - opowiada Kwaśny. - Z domu kobiety zniknęły pieniądze oraz pamiątki rodzinne - dodaje.
Organizatorem ogólnopolskiej kampanii społecznej jest Fundacja Aktywnych Obywateli im. Józefa Dietla wspólnie z firmą Tauron PE. Kampania społeczna „Nie znasz, nie otwieraj” została objęta patronatem honorowym Rzecznika Praw Obywatelskich prof. Ireny Lipowicz, Ministra Pracy i Polityki Społecznej Władysława Kosiniaka - Kamysza, a także policji.
W ramach kampanii w wielu miastach Polski pojawią się billboardy, a w telewizji - spoty z udziałem Michała Fajbusiewicza.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
krisss: Napisał postów [2133], status [Szycha]
Metod jest tyle ilu ludzi próbuje wyłudzić pieniądze. Trzeba przestrzec naszych dziadków i babcie przed otwieraniem komukolwiek nieznajomemu.